از بیعت با امام راحل تا شهادت در درگیری با نیروهای رژیم پهلوی

شهید «یعقوب احمدی‌ آذر» از دلاور مردان نیروی هوایی ارتش بود که برای دفاع از انقلاب اسلامی با نیروهای رژیم منحوس پهلوی درگیر شده و در نهایت به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۴۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶ - 05April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «یعقوب احمدی‌ آذر» در تاریخ 25 مرداد ماه سال 1325 در شهرستان مراغه متولد شد. وی دوران کودکی را با تمام فراز و نشیب‌هایش پشت سر گذاشت و در سن هفت سالگی، وارد محیط علم و دانش شد.

او با رسیدن به سن جوانی تشکیل خانواده داد که ثمره‌ی آن، سه فرزند دختر و یک فرزند پسر است. یعقوب همزمان با ازدواج‌اش به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمد. در سال 1356 تنها فرزند پسرش را از دست داد و همزمان با این اتفاق، شور انقلاب در کشور طنین انداز شد و یعقوب نیز با جان و دل در تظاهرات و راهپیمایی‌ها حضور داشت.

22 بهمن ماه سال 1357 بود که مردان نیروی هوایی در تهران با امام خمینی (ره) بیعت کرده و مورد هجوم گارد رژیم شاهنشاهی قرار گرفتند. وی به اتفاق دیگر پرسنل نیروی هوایی، به مقابله با نیروهای رژیم منحوس پهلوی پرداختند که این درگیری مسلحانه از پادگان به خیابان‌ها کشیده شد. یعقوب نیز به اتفاق چند تن دیگر یک تانک که مردم را به گلوله بسته بود، تعقیب کردند و تا میدان امام حسین (ع) با آن درگیر بودند.

این دلاور مرد ارتش اسلام با تمام توانش به دفاع از انقلاب و مردم انقلابی پرداخت و در میدان امام حسین (ع) هدف تیربار همان تانک فرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

گفتنی است؛ شهید «یعقوب احمدی آذر» 25 مرداد ماه سال 1325 در مراغه متولد شده و 22 بهمن ماه سال 1357 به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها