رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد؛

افزایش ۸۹ درصدی تردد‌ها و ۴۲ درصدی تصادفات در نوروز ۱۴۰۰

سردار هادیانفر از افزایش ۸۹ درصدی تردد‌ها در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: تصادفات نسبت به سال گذشته با رشد ۴۲ درصدی همراه بوده است.
کد خبر: ۴۴۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ - 05April 2021

افزایش ۸۹ درصدی تردد‌ها در نوروز ۱۴۰۰/ افزایش ۴۲ درصدی تصادفاتبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «سید کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه پلیس راهور در کنار خانواده عظیم نیروی انتظامی وظایف ذاتی دارد که در فصل‌های مختلف، آن‌ها را اجرا می‌کند، اظهار داشت: مدیریت ترافیک، تسهیل در رانندگی، رسیدگی به تصادفات و شماره‌گذاری خودرو‌ها از جمله وظایف پلیس راهور ناجا است.

وی ادامه داد: ۳۰ دستگاه در کاهش تصادفات سهیم هستند و سهم پلیس راهنمایی و رانندگی ۱۹ درصد است.

سردار هادیانفر گفت: ۷۰ هزار نفر در قالب «قرارگاه نصر» در نوروز ۱۴۰۰ به مسافران خدمات‌رسانی کردند و تا ۱۳ فروردین، افزایش ۸۹ درصدی تردد‌ها را در جاده‌های کشور داشتیم. از طرفی در ایام تعطیلات نوروز ۴۴۰ میلیون تردد را تجربه کردیم که نسبت به نوروز ۱۳۹۹ افزایش ۸۹ درصدی داشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: تصادفات از ۲۷ اسفند تا پایان ۱۳ فروردین نسبت به سال ۱۳۹۸، ۴۹ درصد کاهش داشته است؛ اما تصادفات نسبت به سال ۱۳۹۹ با رشد ۴۲ درصدی همراه بوده است؛ همچنین تصادفات منجر به فوت، ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۲۲۷ شهر در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند، اظهار داشت: بر اساس آنچه به ما ابلاغ شده، ورود پلا‌ک‌های غیربومی به این شهرها ممنوع و مشمول جریمه است؛ همچنین خروج پلا‌ک‌های بومی از این شهر‌ها ممنوع است.

سردار هادیانفر بیان کرد: در سال ۱۳۹۹، بیش از ۳۶ میلیون خدمت به مردم ارائه شد که براساس نظرسنجی‌ها باعث افزایش رضایت‌مندی مردم شده است؛ ضمن اینکه با فعالیت‌های صورت گرفته، میزان شکایت‌ها از پلیس راهور کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در سال گذشته، به میزان ۲۶۰ درصد موتورسیکلت‌ها نسبت به سال ۸۵ افزایش داشته است؛ همچنین ۳۰۲ خودرو سبک و سنگین و ۲۰۹ درصد دارندگان گواهینامه افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص تردد‌ها در جاده‌های کشور گفت: سال گذشته به‌طور میانگین پنج میلیارد تردد نسبت به سال ۸۵ افزایش داشته اشت.

سردار هادیانفر با اشاره به استفاده از پهپاد‌ها در پایش مسیرها و اعمال جریمه رانندگان بیان کرد: در نوروز امسال نزدیک به ۱۱۰ مورد اعمال جریمه توسط پهپاد‌ها صورت گرفته است.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: در برخی از محور‌ها از پهپاد‌ها استفاده خواهد شد و شاید رانندگان دیگر گشت‌های پلیسی را نبینند.

وی عنوان کرد: ۱۱ درصد از مسافرت‌ها در سال ۹۹ با وسایل نقلیه عمومی و ۶۹ درصد با وسایل نقلیه شخصی و همچنین ۱۲ درصد توسط موتورسیکلت‌ها صورت گرفته است.

هادیانفر با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ کار‌های خوبی برای ترخیص موتورسیکلت‌ها انجام شد، افزود: ۲۲۰ هزار موتورسیکلت در سال ۱۳۹۹ ترخیص شدند؛ امروز پلیس این موضوع را نمی‌پذیرد که رانندگان موتورسیکلت در خطوط ویژه حرکت کنند و قوانین را نادیده بگیرند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: محدودیت‌هایی که توسط پلیس به مرحله اجرا درآمده، باعث کاهش ۸۳ درصدی میزان فوت‌شدگان کرونایی شده و ۵۴ درصد در کاهش مبتلایان اثر داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای اعمال محدودیت‌های تردد تاکنون شش میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو اعمال قانون شدند، افزود: بیش از ۵۵ درصد از جریمه‌ها در خصوص تردد‌های شبانه بوده است.

هادیانفر بیان کرد: برای کسانی که محدودیت‌ها را رعایت نکردند در دو مرحله پیامک ارسال شده است؛ مرحله اول به راننده اعلام می‌شود که در محدوده غیرمجاز است و پس از آن، در صورت اینکه محدوده را ترک نکند، بعد از ساعاتی برای آن‌ها پیامک اِعمال جریمه ارسال خواهد شد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹، ۱۰۹ میلیون فقره خودرو اعمال جریمه اعمال شدند و برای ۷۰ میلیون نفر که جریمه قطعی داشتند، پیامک ارسال شده است؛ میزان جرایم پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که تا روز گذشته چهار هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان وصول شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه پلیس مسئول تصادفات رخ داده در جاده‌های کشور نیست، اظهار داشت: ۵۱ درصد از جانباختگان در سر صحنه تصادف، شش درصد در حین انتقال و ۴۳ درصد در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

هادیانفر خاطرنشان کرد: ۲۵۱ نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود داشت که ۱۸۰ نقطه اصلاح شده و این موضوع، کاهش ۶۰ درصدی تصادفات را به همراه داشته است.

وی بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ بیش از یک میلیون و ۴۳۹ هزار مورد تصادف رخ داد که نسبت به سال ۱۳۹۸، کاهش ۳۲ درصدی تصادفات را داشتیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند، افزود: از این تعداد ۳۱ درصد راننده، ۲۴ درصد سرنشین، ۲۳ درصد موتورسیکلت‌سوران و ۲۰ درصد عابرین پیاده بودند.

هادیانفر اظهار داشت: در سال ۹۹، یک میلیون و ۱۴ هزار وسیله نو شماره‌گذاری شد که یک میلیون خودرو داخلی و ۱۴ هزار خودرو وارداتی بودند.

وی با اشاره به نقل و انتقال چهار میلیون خودرو در سال ۱۳۹۹ گفت: ۲۱۲ هزار موتورسیکلت جدید به کشور اضافه شده است؛ اما متأسفانه فقط ۱۵ هزار وسیله نقلیه اسقاط شدند.

رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: ۹۹۵ هزار و ۸۳۰ خدمت در حوزه گواهینامه داشتیم و ۷۱۵ هزار نفر گواهینامه جدید دریافت کردند.

سردار هادیانفر اظهار داشت: در سال جدید آموزشگاه‌های مجازی راه‌اندازی و همچنین نظارت‌ها بر آموزشگاه‌ها بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی آموزشگا‌های ویژه بانوان در سراسر کشور بیان کرد: مجوز ۱۰۲ آموزشگاه به دلیل تخلف ابطال شد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: اعمال قانو‌ن‌ها امروز توسط هشت هزار دست‌افزار انجام می‌شود و ۴۰ درصد جریمه‌ها قبضی هستند؛ رانندگانی که قبض جریمه دریافت می‌کنند، عجله‌ای در پرداخت نداشته باشند و پس از دریافت پیامک باید جریمه را پرداخت کنند.

هادیانفر افزود: گواهینامه هزار و ۴۷۹ نفر به دلیل دریافت نمرات منفی بالا در آستانه ابطال است؛ همچنین ۷۰ هزار نفر مشمول ۳۰ نمره منفی و شش هزار نفر در آستانه محرومیت شش ماهه از رانندگی هستند.

وی در خصوص هوشمندسازی عنوان کرد: در حوزه شماره‌گذاری در صورت مهیا شدن زیرساخت‌ها پلیس به درب منازل مراجعه می‌کند و دیگر رانندگان به مراکز تعویض پلاک مراجعه نکنند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در نقل و انتقالات خودرو، سندی که پلیس صادر می‌کند، کاملاً رسمی است و هیچ مرجعی بالاتر از پلیس نیست که سند رسمی صادر کند؛ طبق قانون، مردم مکلف هستند که برای نقل و انتقال به پلیس مراجعه کنند.

سردار هادیانفر در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس در خصوص اعمال جریمه رانندگانی که پلاک خودروهای خود را مخدوش می‌کنند، گفت: پس از بررسی اپراتور و شناسایی راننده، شخص متخلف احضار و پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضا معرفی می‌شود.

وی اضافه کرد: رباتی در پلیس راهور طراحی و از ۱۵ اسفند راه‌اندازی شده است که به جای افسران «چِک‌اپراتور» خواهد بود؛ ۷۵۵ هزار وسیله متخلف توسط این ربات‌ها تشیخص داده شدند و تاکنون بدون خطا تشخیص داده است.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره اینکه کدام دستگاه متولی اجازه ورود افراد به خطوط ویژه است، افزود: شورای عالی امنیت کشور متولی و تشخیص‌دهنده ورود اشخاص به خطوط ویژه است.

هادیانفر همچنین درباره پرونده درگیری نماینده مجلس با سرباز راهور و شکایت نماینده مجلس از پلیس گفت: پس از این اتفاق، پلیس راهور ناجا نیز از طریق تیم‌های حقوقی شکایت‌ کرد و این شکایت به دادسرا ارجاع شد. سپس مقام قضایی اقدام به احضار نماینده مجلس کرد و کیفرخواست به‌زودی صادر خواهد شد؛ همچنین نماینده مجلس در سال گذشته و پس از شکایت پلیس اقدام به شکایت در سازمان قضایی نیروهای مسلح کرده است؛ اما برابر قانون، یک پرونده را در دو سازمان نمی‌شود پیگیری کرد و تاکنون سازمان قضایی کسی را احضار نکرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار