ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در اولویت برنامه‌های دهه ارتش است

امیر سرتیپ رضا آذریان گفت: دهه آخر فروردین بنام دهه ارتش نام‌گذاری شده است. این ایام متعلق به شهداست و باید در این ایام، فضای فرهنگی کشور معطر به فرهنگ ایثار و شهادت باشد.
کد خبر: ۴۴۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ - 05April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت سپهبد شهید صیادشیرازی و به مناسبت نام‌گذاری دهه آخر فروردین ماه بنام دهه ارتش، نشست خبری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ظهر امروز با حضور امیر سرتیپ «رضا آذریان» ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق برگزار شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‎شرق نزاجا در این مراسم اظهارداشت: بنا بر دستورالعمل‌های صادرشده از جانب ستادکل نیروهای مسلح، از 21 فروردین لغایت 3 اردیبهشت‌ماه که به ترتیب مصادف با سالروز شهادت سپهبد شهید صیادشیرازی و سپهبد شهید محمدولی قرنی است، بنام دهه ارتش نام‌گذاری شده است. این ایام متعلق به شهداست و باید در این ایام، فضای فرهنگی کشور معطر به فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

وی افزود: باید با بهترین روش‌ها برای مردم تبیین کرد که امنیت کنونی ایران اسلامی مرهون مجاهدت‌های شهداست و در برابر هجمه فرهنگی و رسانه‌ای دشمن علیه گفتمان انقلابی، جان‌فشانی‌های جامعه ایثارگری کشور را تبیین کرد.

ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق کشور خاطرنشان کرد: شهید صیادشیرازی در دوران حاکمیت بنی‌صدر از نیروی زمینی اخراج و تنزل درجه پیدا کرد اما همان‌طور که قرآن کریم، عزت و ذلت را تنها در گرو خواست و اراده الهی دانسته است، در قضیه شهید صیاد هم شاهد هستیم که برخلاف خواست منافقان، بدخواهان صیاد ذلیل و خفیف شدند و از کشور گریختند اما او محبوب قلوب مردم شد.

وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب، جبهه نفاق و عناد با ترور فرماندهان عالی ارتش نظیر شهیدان صیاد و قرنی تلاش کرد تا میان ارتش و انقلاب فاصله ایجاد کرد اما امروز شاهد هستیم که به فضل پروردگار و علیرغم توطئه کوردلان، ارتش جمهوری اسلامی در زمره انقلابی‌ترین نهادهای کشور است.

امیر سرتیپ آذریان ضمن تشریح برنامه‌ها و شعار دهه ارتش در سال جاری گفت: در نخستین روز و مصادف با سالروز شهادت شهید سپهبد صیادشیرازی با شعار «ارتش، صیاد و ولایتمداری» آیین باشکوه بزرگداشت شهید در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار می‌شود. در روز دوم با شعار «ارتش، حصار امن ملت»، فرماندهان رده‌های مختلف ارتش در مرزهای کشور حضور پیدا کرده و به صورت چهره به چهره با مرزبانان و مدافعان امنیت کشور دیدار می‌کنند. در روز سوم با شعار «ارتش، بصیرت انقلابی و دشمن‌ستیزی»، از خانواده‌های شهدای مدافع حرم ارتش در پادگان‌ها و محافل مختلف تجلیل می‌شود و در روز چهارم با شعار «ارتش و مردم یاری»، خدمات ارتش در حوزه محرومیت‌زدایی در روستاهای مرزی و امدادرسانی در بحران‌های اخیر در رسانه‌های مختلف تبیین می‌شود.

وی ابراز داشت: در پنجمین روز از دهه ارتش و مصادف با 25 فروردین ماه، با شعار «ارتش، خودباوری و خودکفایی»، نمایشگاه دستاوردهای جدید دفاعی ارتش برگزار می‌شود. در روز ششم با شعار «ارتش و کرامت سربازی» از سربازان نمونه یگانی تقدیر خواهد شد و ضمن غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام، فرماندهان ارتش از خانواده شهدای سرباز دفاع مقدس تجلیل می‌کنند. در هفتمین روز با شعار «ارتش و معنویت»، مسابقات سراسری قرآن کریم ارتش برگزار می‌شود و صبح این روز که مصادف با روز جمعه است، مراسم پرفیض دعای ندبه نیز با حضور فرماندهان و کارکنان ارتش در جوار گلزار شهدا برپا خواهد شد.

ارشد نظامی آجا در شمال‎شرق تصریح کرد: در روز هشتم با شعار «ارتش، تفکر بسیجی و تقویت بسیج» مراسم تقدیر از بسیجیان ارتشی با حضور فرماندهان ارشد در دستور کار قرار دارد. نهمین روز که مصادف با روز 29 فروردین است، با شعار «بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی» برنامه سالیانه تجدید بیعت فرماندهان ارتش با آرمان‌های امام راحل و حضور در مزار نورانی بنیان‌گذار کبیر انقلاب برگزار می‌شود و با توجه به محدودیت‌های ناشی از فراگیری ویروس کرونا، رژه نفرات لغو و یگان‌های مختلف نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه در بلوار نماز مشهد رژه موتوری برگزار می‌کنند.

وی تبیین کرد: در دهمین روز از این برنامه با شعار «ارتش و گرامیداشت خانواده» از همسران فداکار شهدا و خانواده‌های ایثارگران تجلیل خواهد شد و در ادامه نیز در سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دیدار صمیمی فرماندهان ارشد ارتش و سپاه در دستور کار خواهد بود که حسن ختام دهه ارتش است.

در انتهای این مراسم، حجت‌الاسلام «حسین سلیمانی» مسئول عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال‎شرق نزاجا نیز با تأکید بر اهمیت تبیین معارف شهدا در جامعه و به‌خصوص برای نسل جوان ابراز امیدواری کرد: دهه ارتش فرصت بسیار مغتنمی است که معارف دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را در این جامعه که همه‌روزه با یک توطئه فرهنگی جدید و یک هجمه سازی رسانه‌ای تازه مواجه می‌شود، ترویج دهیم. همه مردم برای تحقق این هدف مهم مسئولیت دارند و باید با همکاری مردم و هم‌افزایی نهادهای متولی در این راه گام برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها