دبیرکل نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ناشران درخصوص «شهید سلیمانی» کتاب کیفی منتشر کنند

علیرضا مختارپور به انتشار بیش از ۶۰ عنوان کتاب با محوریت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: توصیه می‌کنم ناشران درخصوص شهید حاج قاسم سلیمانی کتاب‌های کیفی منتشر کنند.
کد خبر: ۴۴۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ - 06April 2021

«علیرضا مختارپور» دبیرکل نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به آثار منتشرشده با محوریت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: طبق آخرین بررسی‌ها و اطلاعاتی که وجود دارد تاقبل از برگزاری اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی حدود ۵۰ عنوان کتاب با محوریت ایشان منتشر شده بود و حدود ۱۰ کتاب نیز در آستانه انتشار قرار داشت که مجموعاً می‌توان گفت ۶۰ عنوان در یک سال درباره ایشان منتشر شده بود.

وی درخصوص کتاب‌های منتشر شده درباره شهید سلیمانی عنوان کرد: برخی از این آثار صرفاَ جمع‌آوری خاطرات پراکنده‌ای است که عمدتاً بعد از شهادت حاج قاسم در رسانه‌های مختلف منتشر شده است. کتاب‌های جمع‌آوری شده آثار بدی نیستند، اما در زمره کار‌ها تراز و درجه یک، و آثاری کاملا مفید ارزیابی نمی‌شوند.

دبیرکل نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور ادامه داد: در بین کار‌های منتشر شده در حوزه پژوهش سه کتاب منتشر شده بود که آثار خوبی هستند. در زمینه آثار داستانی نیز دو کتاب خوب منتشر شد؛ همچنین در نمایشنامه نویسی یک کتاب از سوی سوره مهر منتشر شد که کار قابل ملاحضه‌ای بود.

مختارپور کتاب‌های «عمو قاسم» و «مکتب سلیمانی» را دو اثر موفق در حوزه کودک معرفی کرد و گفت: عمو قاسم و مکتب سلیمانی دو اثر خوب حوزه کودک و نوجوان بودند؛ خوشبختانه در این حوزه کتاب «عمو قاسم» ترجمه شد و امیدواریم شاهد اتفاقات بهتری در این زمینه باشیم.

وی در خصوص کتاب خودنوشت «از چیزی نمی‌ترسیدم» عنوان کرد: کتاب خاطرات دست‌نوشت حاج قاسم با عنوان «از چیزی نمی‌ترسیدم» نیز کتاب بسیار خوبی است که از سوی بنیاد ایشان منتشر شد و بند نیز مقاله‌ای درباره آن نوشتم. مجموعاً از ۶۰ عنوان کتاب منتشر شده که چندکتاب نیز به‌تازگی منتشر خواهد شد؛ که فرصت ارزیابی آن‌ها را نداشته‌ایم؛ کتاب‌های خوبی وجود دارد.

دبیرکل نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور گفت: در حوزه شعر نوجوان، کتاب «سربازنامه» از افشین علا یک کار بسیار شاخص است که به‌تازگی در حال توزیع است و قطعاَ مورد استقبال قرار خواهد گرفت؛ من به ناشران توصیه می‌کنم در این زمینه حتماً از کار‌هایی با کیفیت بالا استقبال کنند چراکه جمع‌آوری خاطرات منتشر شده رسانه‌ها کار سخت و قابل توجهی نیست.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها