امام جمعه نهاوند:

شهید «سلگی» خودش را سرباز ولایت می‌دانست

حجت الاسلام «عباسعلی مغیثی» گفت: شهید میرزا محمد سلگی دارای شخصیت ویژه‌ای بود و تمام کمالاتی که یک مومن باید داشته باشد تا مشمول شهادت حق شود را داشت و همین خصوصیات است که خدا به این شهید کرامت بخشیده است.
کد خبر: ۴۴۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱ - 05April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت الاسلام «عباسعلی مغیثی» امام جمعه شهرستان نهاوند امروز در بزرگداشت اولین سالگرد شهادت جانباز «میرزا محمد سلگی» در جمع خانواده شهید و حاضرین اظهار داشت: ما هم نمی دانیم چه حکمتی دارد این مقدرات، شبی که پیکر مطهر این شهید را در نهاوند دفن کردیم بابت بیماری کرونا همگی نگران بودند. و من برای دلداری همرزمان شهید گفتم شاید حکمتی در کار باشد، بانو فاطمه زهرا (س) هم شبانه دفن شدند و سال ها  قبر این بانوی بزرگ مخفی مانده و ما هم تسلیم این مقدرات هستیم.
 
وی اضافه کرد: امسال در شهرستان نهاوند تصمیم به برگزاری مراسم باشکوهی برای این شهید بزرگوار گرفتیم و مقدمات فراهم شد و عزیزان سردار محسن رضایی و صادق آهنگران دعوت شدند و آنها به حرمت شهید جهت حضور استقبال کردند، اما متاسفانه قرمزشدن شهر نهاوند مانع برگزاری این مراسم ارزشمند شد، در تدارک برنامه ای هستیم تا در فرصت مقتضی مراسمی مناسب این شهید بزرگوار در نهاوند تدارک دیده شود.
 
امام جمعه شهرستان نهاوند ادامه داد: از همان سالهای اولی که بنده به نهاوند آمدم یکی از رفقای خوب در سپاه که مانوس هم بودیم شهید حاج میرزا سلگی بود. حاج میرزا سلگی چند خصوصیت داشت و همین خصوصیات است که خدا به این شهید کرامت بخشیده است.
 
مغیثی اضافه کرد: شهید حاج میرزا سلگی خودش را سرباز ولایت می دانست. همین ولایتمداری ایشان بود که به جبهه رفت، در آنجا مجروح شد و دو پایش را از دست داد و باز دست از جبهه نکشید و به ادامه سربازی رهبری و ولایت مداری ادامه داد، او پس از مجروحیت می‌توانست به راحتی زندگی کند اما به هیچ پیشنهاد کاری جواب مثبت نداد و می‌خواست تا پایان عمر به عنوان سرباز زندگی کند.
 
وی با اشاره به اینکه، تقید به نماز و تقید به عبادت، چیزی  است که یک مومن باید داشته باشد گفت: حاج میرزا محمد سلگی دارای شخصیت ویژه ای بود و تمام کمالاتی که یک مومن باید داشته باشد تا مشمول شهادت حق شود را داشت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار