نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد؛

ضرورت ثبت و ضبط خاطرات و تجربیات رزمندگان و انتقال آنها به آیندگان

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی گفت: فرماندهان و رزمندگان لرستانی گنجینه‌ای از خاطرات دفاع مقدس را در سینه دارند بنابراین باید تلاش کنیم خاطرات و تجربیات آن‌ها را جمع‌آوری و در باغ موزه دفاع مقدس ثبت و ضبط کنیم و به نسل‌های آینده انتقال دهیم.
کد خبر: ۴۴۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰ - 05April 2021

ثبت و ضبط خاطرات و تجربیات رزمندگان  و انتقال آنها به آیندگانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان امروز در حاشیه بازدید از روند ساخت باغ موزه دفاع مقدس لرستان، اظهار داشت: این مرکز فرهنگی باید این مژده را به نسل‌هایی که در دوران دفاع مقدس نبوده‌اند را بدهد که بگوید از آن مسیر و آرمان‌هایی که ادامه راه شهداست نترسید.

وی با بیان اینکه خروجی این مکان باید انتقال آرمان‌ها و فضیلت‌های شهدا باشد، افزود: باید محکم بایستیم و ادامه دهنده راه شهدا باشیم چراکه این سخن شهداست که از آینده نترسید و از گذشته هم پشیمان نباشید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان باغ موزه دفاع مقدس را گنجینه‌ای دانست که رشادت‌ها، دلاورمردی‌ها و ایثار زن، مرد، پیر و جوان مردم استان لرستان را در قالب هنر منتقل می‌کند و گفت: هر خدمتی جهت ساخت این باغ موزه انجام شده، کسانی با سخنانشان کمکی به رفع مشکلات ساخت این پروژه کرده‌اند و در این راه گام برداشتند در مسیر شهدا بوده است.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: باید سعی کنیم با زبان هنر و نرم‌افزار‌های پیشرفته و تهیه محتوا‌های خوب باغ موزه دفاع مقدس را تبدیل به یک باغ موزه دفاع مقدس ممتاز تبدیل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام سازمان‌های دولتی و غیردولتی باید جهت تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان امکانات خود را به کار بگیرند، بیان کرد: از ظرفیت خیران و نیکوکاران جهت تکمیل این پروژه مهم استفاده شود.

شاهرخی با اشاره به آمار شهدای استان لرستان گفت: درست است که استان ما ۶ هزار و ۳۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، ولی خیلی از شهدایی که در یگان‌های رزمی استان خدمت کرده اند، مربوط به سایر استان‌ها هستند که اگر آمار این شهدای والا مقام را نیز در نظر بگیریم، شهدای استان بیش از ۸ هزار هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: مردم استان ما این شایستگی را دارند که زیباترین جلوه ماندگار دفاع مقدس را داشته باشند بر همین اساس باید از تمامی امکانات و ماشین‌آلات سازمان‌های مختلف اعم از دولتی و غیر دولتی جهت فراهم کردن راه دسترسی و زیبایی‌های ظاهری باغ موزه دفاع مقدس استفاده کنند.

وی با بیان اینکه با اتقال پیام شهدا، امید همواره در دل این نسل زنده است، ادامه داد: ۸ سال دفاع مقدس خودکفایی و معنی واقعی ما می‌توانیم را به ما یاد داد چرا که از لحاظ امکانات نظامی و نیروی انسانی در برابر دشمن قابل مقایسه نبودیم، ولی توانستیم این هشت سال را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

شاهرخی گفت: در استان فرماندهان و رزمندگانی داریم که گنجینه‌ای از خاطرات دفاع مقدس در سینه دارند بنابراین باید تلاش کنیم خاطرات و تجربیات آن‌ها را جمع‌آوری و در باغ موزه دفاع مقدس ثبت و ضبط کنیم و به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

امام جمعه خرم آباد در ادامه به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی اشاره کرد و عنوان کرد: گروه‌های جهادی و جوانان انقلاب در استان در همه عرصه‌ها فعالیت دارند بنابراین باید پای این جوانان انقلابی را باغ موزه دفاع مقدس باز کنیم که با اجرای برنامه‌های فرهنگی مردم را جذب کنند.

وی با اشاره به پیشنهاد گروه‌های جهادی، مبنی بر برگزاری مراسمات مذهبی بصورت هفتگی در جوار یادمان شهدای گمنام خرم آباد، گفت: این جوانان در کنار برگزاری مراسمات و برنامه‌های فرهنگی در کار‌های عمرانی این مکان نیز نقش ایفا خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها