حجت‌الاسلام سعیدی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس تأکید کرد؛

ضرورت اهتمام دولت‌ها به ترویج فرهنگ دفاع مقدس در میان جوانان

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه عظیم فرهنگی است که قابلیت تبدیل شدن به صدها برنامه را دارد، بر لزوم اهتمام دولت‌ها به ترویج فرهنگ دفاع مقدس در میان نسل جوان تأکید کرد.
کد خبر: ۴۵۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۸ - 07April 2021

لزوم اهتمام دولتها بر ترویج فرهنگ دفاع مقدسحجت‌الاسلام «علی سعیدی» رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درخصوص اهمیت احیای فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس میراث گرانسنگ یک ملت در طول تاریخ انقلاب اسلامی است؛ میراثی که با جانفشانی شهدا، جانبازان و ایثارگران به منصه ظهور رسیده است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه عظیم فرهنگی است که قابلیت تبدیل شدن به صدها برنامه را دارد، افزود: کشورهای مختلف دنیا به وقایع رخ داده در جنگ‌هایشان توجه ویژه‌ای دارند؛ در سفری که به کره شمالی داشتم، من این اهتمام را شاهد بودم و همانطور که شاهد هستیم، هنوز هم کشورهایی که درگیر جنگ دوم جهانی بودند همچنان برای آن فیلم می‌سازند.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به کمک‌های تسلیحاتی استکبار جهانی به رژیم بعثی، تأکید کرد: دفاع مقدس یک جنگ نابرابر بود که یکطرف آن کشور ایران با شرایط بسیار محدود تسلیحاتی بود و در طرف دیگر استکبار جهانی و رژیم سفاک، متجاوز و قدرت‌طلب بعثی قرار داشتند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم یکی از ملزومات احیای فرهنگ دفاع مقدس را تلاش برای انتقال این فرهنگ به نسل جوان عنوان کرد و افزود: امروز نسل سوم و چهارم انقلاب به ارزش‌ها، فرهنگ و هویت دفاع مقدس نیاز دارند که باید این ارزش‌ها به شیوه‌های مختلف به جوانان و نوجوانان ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: البته در این‌خصوص موانعی نیز وجود دارد و دولت‌ها اهتمام لازم را در این رابطه ندارند؛ در صورتی که این موضوع هم باید همچون مابقی برنامه‌ها در اولویت کار دولت‌ها باشد و در برنامه‌های آتی پیش‌بینی شود.

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: امروز ارزش‌های متعالی دفاع مقدس را می‌توان در قالب‌های مختلف هنری همچون فیلم نمایشنامه، تئاتر و سریال به جامعه مخاطب ارائه کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار