سوریه: سازمان ملل به زمین بازی آمریکا تبدیل شده است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که این نهاد بین‌المللی به زمین بازی ایالات متحده آمریکا و ابزاری برای تحمیل طرح‌های آمریکایی بر اساس سلطه بر تصمیمات سیاسی دیگر کشور‌های عضو تبدیل شده است.
کد خبر: ۴۵۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸ - 07April 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سانا، «بسام الصباع» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست مجازی شب گذشته شورای امنیت درباره سوریه اظهار داشت: دمشق که با سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی با جدیت تمام همکاری کرده است، هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی از سوی هر طرفی که صورت بگیرد، محکوم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اظهارات مقامات غربی با سیاست‌زدگی و اتهامات بی‌اساس در رابطه با سلاح شیمیایی همراه است، افزود: سوریه خود را ملزم به همکاری با دبیرخانه فنی سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی برای حل و فصل مسایل باقی‌مانده مندرج در بیانیه اول می‌داند.

الصباغ افزود: دولت سوریه به همکاری خود با «کمیته حقیقت‌یاب» ادامه می‌دهد و از سفر هیئت کمیته حقیقت‌یاب به دمشق در ماه مارس استقبال می‌کند.

نماینده سوری تصریح کرد: ما متاسفیم از اینکه سازمان منع گسترده سلاح شیمیایی بیانیه‌ای را که توسط کارشناسان و شخصیت‌های علمی از جمله اولین مدیر کل سازمان در مورد تحقیقات حمله ادعایی دوما امضا شده است، نادیده گرفت.

الصباغ در ادامه از سازمان ملل خواست تا به اطلاعات مربوط به تلاش تروریست‌ها و «کلاه سفیدها» برای انجام بازی‌های جدید شیمیایی و حملات ساختگی شیمیایی اهتمام ورزد.

وی گفت که سازمان ملل به زمین بازی ایالات متحده آمریکا و ابزاری برای تحمیل طرح‌های آمریکایی بر اساس سلطه بر تصمیمات سیاسی دیگر کشور‌های عضو تبدیل شده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که برخی از کشور‌های عضو شورای امنیت نباید حملات آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه در سال ۲۰۱۸ به بهانه‌های واهی را نادیده بگیرند.

انتهای پیام/ ۴۶۱

نظر شما
پربیننده ها