در آیین افتتاحیه هفته هنر انقلاب مطرح شد؛

معلمی: رویش‌های هنر انقلاب اسلامی درخشان‌تر از گذشته‌اند/ عرفان‌پور: «راغب» طلایه‌دار اصلی موسیقی انقلاب بود

آیین افتتاحیه برنامه‌های هفته هنر انقلاب بر مزار سید شهیدان اهل قلم برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴ - 07April 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «مجدالدین معلمی» معاون هنری حوزه هنری در ابتدای این مراسم گزارشی از روند انتخاب چهره هنر سال انقلاب اسلامی ارائه کرد و اظهار داشت: امسال ششمین سالی است که به مناسبت شهادت سید شهیدان اهل قلم برنامه هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود؛ اما سال‌ گذشته برای ما سال سختی بود چراکه محدودیت‌هایی بخاطر شیوع بیماری کرونا ایجاد شد و فرصت برای عرضه هنر محدود شد البته هنرمندانی را هم از دست دادیم که بی‌بدیل بودند.

وی با تاکید بر اینکه هنر انقلاب هر چند با انقلاب سال ۵۷ شروع شد، اما چنین رویش‌هایی داشته که امروز می‌توانیم ادعا کنیم این رویش‌ها درخشان‌تر از گذشته هستند، گفت: با اینکه ما به گذشته خود افتخار می‌کنیم، اما امروز وقتی به آثار رویش‌های جوان هنر انقلاب اسلامی نگاه می‌کنیم به آینده خوش‌بین‌تر می‌شویم.

معاون هنری حوزه هنری تصریح کرد: سال گذشته ابهاماتی در خصوص مواجهه با کرونا وجود داشت لذا نتوانستیم برنامه هفته هنر انقلاب اسلامی را برگزار کنیم و امسال هنرمند سال انقلاب توسط آکادمی هنر انقلاب که دربرگیرنده هنرمندان پیشکسوت هستند، معرفی می‌شود. در این آکادمی فعالیت‌های جریان‌ساز که ضمن اثرگذاری، آموزش‌دهنده باشند، بررسی می‌شوند.

عرفان‌پور: راغب طلایه‌دار اصلی موسیقی انقلاب بود

در ادامه میلاد عرفان‌پور مدیر مرکز موسیقی و سرود حوزه هنری قطعه شعری را به یاد شهید آوینی قرائت و از محمدعلی راغب به‌عنوان هنرمند تأثیرگذار عرصه موسیقی انقلاب یاد کرد و گفت: در سال ۹۹ یکی از طلایه‌دارن اصلی موسیقی انقلاب اسلامی را از دست دادیم. کسی که راه و منش او در هنر انقلاب کم‌نظیر بود که البته امیدواریم این راه استمرار داشته باشیم.

در بخش دیگری از این مراسم کلیپی در خصوص «کریم اکبری مبارکه» هنرمند تئاتر پخش شد و سپس «امین حقیقت» خواننده جوان، اجرای زنده‌ای را به یاد هنرمندان درگذشته سال پیش، ارائه کرد.

انتhهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار