بازخوانی/ رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی:

مهم‌ترین شاخصه صیاد شیرازی عشق به حضرت امام (ره) بود

سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» با اشاره به شخصیت ارزشمند و ولایی شهید صیاد شیرازی گفت: مهم‌ترین شاخصه شهید صیاد شیرازی عشق به حضرت امام (ره) بود.
کد خبر: ۴۵۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵ - 07April 2021

مهم‌ترین شاخصه صیاد شیرازی عشق به حضرت امام (ره) بودسردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با اشاره به در پیش بودن بیستمین سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی اظهار داشت: شهید علی صیاد شیرازی یک انسان و فرمانده‌ای مؤمن، خردمند، شجاع و ولایتمدار بود. صیاد شیرازی از همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با سپاه و بنده که سپاه استان اصفهان را بنیان گذاشته بودم، بسیار صمیمی و رفیق بود.

وی در خصوص پیشینه آشنایی‌اش با شهید صیاد شیرازی گفت: آشنایی و رفاقت ما با صیاد شیرازی که از سال ۵۷ آغاز شد و تا زمان شهادت وی ادامه داشت. در طول این سال‌ها آنچه که در ذهنم مانده، بیانگر این است که او همواره مأنوس با قرآن، حدیث و روایت بود؛ با علمای بلاد و ائمه جمعه مثل آیت‌الله صدوقی در یزد، آیت‌الله حائری شیرازی در فارس، حشر و نشر داشت و به عبارت دیگر، صیاد شیرازی همیشه با روحانیت بسیار مأنوس بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: مهم‌ترین شاخصه صیاد شیرازی عشق به حضرت امام (ره) بود و خود را سرباز امام می‌دانست. وی آنچه را که امام می‌فرمودند، در عمل انجام می‌داد. خاطرم هست که وقتی با عده‌ای از فرماندهان سپاه و ارتش خدمت رسیده بودیم، امام در پایان جلسه دست صیاد شیرازی را گرفتند و در دست محسن رضایی به عنوان فرمانده وقت کل سپاه گذاشتند و بعد دست خودشان را هم روی دست آن‌ها قرار دادند و سپس به همه فرماندهان لشکر‌های سپاه و ارتش فرمودند که دلم می‌خواهد شما «ید واحده» باشید.

وی ادامه داد: صیاد شیرازی که مهر ۱۳۶۰ فرمانده نیروی زمینی ارتش شد، نقش اساسی در هماهنگی و وحدت در طرح‌ریزی‌های عملیاتی و مشارکت در عملیات‌های بزرگ که از طریق القدس و فتح‌المبین شروع شد، داشت؛ این در حالی است که در زمان بنی‌صدر ارتش، سپاه را باور نداشت؛ ولی صیاد شیرازی، چون با سپاه و بسیج کار کرده بود، آن‌ها را باور داشت و می‌دانست که معادله جنگ را در جنگ کلاسیک نمی‌توان بر هم زد، بلکه این با داشتن روحیه انقلابی و شهادت‌طلبی و یک فکر جدید است که محقق می‌شود.

سرلشکر صفوی افزود: صیاد شیرازی بعد از ارتحال امام، چه زمانی که در ستاد کل نیرو‌های مسلح بعنوان معاون بازرسی ستاد کل و چه زمانی که به عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح حضور داشت، همچون زمان امام خمینی (ره) در اطاعت از مقام معظم رهبری نیز به هیچ وجه کوتاهی نکرد.

وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار بود که می‌دیدیم مقام معظم رهبری بر تابوت یک شهید (تابوت شهید صیاد شیرازی) بوسه می‌زنند؛ این حرکت بیانگر میزان علاقه‌مندی ایشان به این شهید سرافراز ارتش اسلام بود و حتی جملاتی که مقام معظم رهبری درباره شهید صیاد فرمودند، کمتر درباره دیگر فرماندهان شهید بیان کردند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان گفت: صیاد شیرازی با شهادت عاقبت‌بخیر شد. ایشان انسانی نورانی بود که بسیار خوب قرآن و دعا می‌خواند و تمام نماز‌های نافله را به جای می‌آورد؛ در واقع می‌توان گفت شهید علی صیاد شیرازی انسانی منحصر به فرد در ارتش جمهوری اسلامی ایران بود؛ البته فرزندان و همسر شهید صیاد شیرازی هم انصافا ولایتمدار هستند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار