رئیس پلیس پیشگیری ناجا خبر داد؛

کشف ۷۱۴ قبضه سلاح غیرمجاز توسط کلانتری‌ها و محیط‌بانان

سردار معصوم‌بیگی گفت: با تلاش محیط‌بانان و کارکنان کلانتری و پاسگاه‌ها در طول طرح نوروزی تعداد ۷۱۴ قبضه سلاح غیرمجاز کشف و ضبط شده است.
کد خبر: ۴۵۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ - 07April 2021

کشف ۷۱۴ قبضه سلاح غیر مجاز توسط کلانتری‌ها و محیط‌بانانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مهدی معصوم‌بیگی» رئیس پلیس پیشگیری ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: همه‌ساله با فرارسیدن تعطیلات پایان سال افراد سودجو با استفاده از خلوتی شهر‌ها با برنامه‌ریزی قبلی اقدام به زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی می‌کنند که برای مقابله با این پدیده و حفظ بیت‌المال مسلمین تمهیدات ویژه‌ای در قرارگاه نوروزی پلیس پیشگیری ناجا اتخاذ شده بود.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در بازه زمانی ۱۵ روزه از اجرای طرح نوروزی، همکاران پرتلاشم در یگان‌های حفاظت از سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان جنگل‌ها و مراتع و سازمان امور اراضی با بسیج تمام امکانات و نیروی انسانی از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، جنگل‌ها و مراتع و اراضی ملی جلوگیری کردند، به گونه‌ای که موفق به رفع تعرض از ۶۴۶ فقره زمین خواری در متراژ ۳۴۱ هکتار شدند.

وی ارزش ریالی زمین‌های آزادشده را برابر اعلام نظر کارشناسان چهار هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: در این رابطه ۳۳۰ پرونده قضائی تشکیل، ۱۲۹ نفر متخلف دستگیر و ۸۵ فقره حکم قضائی به مورد اجرا گذارده شد.

سردار معصوم‌بیگی با قدردانی از همکاری خوب شهروندان با پلیس پیشگیری در حفظ سرمایه‌های ملی و مردمی تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم از مواهب خدادادی که متعلق به همه نسل‌های بشر است، حراست و حفاظت کنیم.

کشف ۷۱۴ قبضه سلاح غیر مجاز
ارشد‌ترین مقام پلیس پیشگیری ناجا با تسلیت به خانواده‌های اولین محیط‌بانان شهید در سال ۱۴۰۰ که شامگاه روز دوشنبه شانزدهم فروردین حین صیانت از محیط زیست کشور در منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع «فیله خاصه» زنجان در اثر درگیری با شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسیدند، گفت: محیط‌بانی از جمله شریف‌ترین و با افتخارترین مشاغل خدمت‌رسان است؛ چرا که با رشادت و به خطر انداختن جان خود در راه حفظ منابع طبیعی و زیست‌بوم کشورمان محیطی امن برای حیات وحش و میراثی ماندگار برای نسل آینده به ارمغان می‌آورند.

وی افزود: با تلاش مجاهدگونه محیط‌بانان و کارکنان کلانتری و پاسگاه‌ها در طول طرح نوروزی تعداد ۷۱۴ قبضه سلاح غیرمجاز کشف و ضبط شده است.

سردار معصوم‌بیگی با تاکید بر اینکه نگهداری، حمل و استفاده از انوع سلاح غیر مجاز که امنیت مردم را با خطر مواجه کند، جرم تلقی شده و خط قرمز پلیس است، تأکید کرد: پلیس پیشگیری در برخورد با دارندگان این قبیل سلاح‌ها قاطعانه و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار