یادداشت/ غلامرضا شرفی

«مقاومت» تنها راه موثق تقابل با استکبار

تجربه دوران هشت سال جنگ تحمیلی به ما نشان می‌دهد که مقاومت تنها راه پیروزی و غلبه بر دشمنان است؛ لذا اگر مقاومت ما همچون دوران هشت سال جنگ تحمیلی تداوم داشته باشد دشمنان خسته، ضعیف و ناتوان خواهند شد.
کد خبر: ۴۵۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۹ - 08April 2021

«مقاومت» تنها راه موثق تقابل با استکبارگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس ـ «غلامرضا شرفی» عضو فراکسیون نمایندگان ولایی و نماینده مردم آبادان در مجلس دهم شورای اسلامی؛ در دوران دفاع مقدس که در حقیقت برگرفته از نهضت حسینی و خمینی و برگرفته از ولایت فقیه بود ما توانستیم دشمنان تا بن دندان مسلح را از مواضع ضد ایرانی‌شان عقب برانیم.

یکی از عوامل مهمی که توانست شکست دشمنان را برای ما به ارمغان آورد، مقاومت بود، مقاومتی که توانست در هشت سال جنگ تحمیلی و در سخت‌ترین شرایط و بحرانی‌ترین وضعیت‌ها، مردم را به هشت سال ایستادگی و صبوری فرابخواند و هزینه این مقاومت را نیز با تقدیم هزاران شهید به اسلام و انقلاب اسلامی، پرداخت کنند.

قطعاً آموزه‌های دفاع مقدس نه تنها در دوران جنگ تحمیلی بلکه در این برهه از زمان که دشمنان لحظه‌ای برای نابودی نظام و انقلاب اسلامی ملت ما آرام و قرار ندارند، می‌تواند کارساز باشد.

ما از تجربه دوران هشت سال جنگ تحمیلی دریافتیم که مقاومت تنها راه پیروزی و غلبه بر دشمنان است؛ لذا اگر مقاومت ما همچون دوران هشت سال جنگ تحمیلی تداوم داشته باشد دشمنان خسته، ضعیف و ناتوان خواهند شد و از مواضع خود که در حقیقت از بین بردن امنیت، صلابت و قدرت جمهوری اسلامی است، عقب رانده می‌شوند.

توسل و الگوگیری از نهضت عاشورا مهم‌ترین رمز غلبه جبهه بر دشمنان اسلام و قرآن است؛ لذا مقاومت در برابر ظلم و سازش‌ناپذیری برجسته‌ترین پیام عاشوراست. در حقیقت تاریخ نشان داده که از صدر اسلام تا کنون هر زمان که ملت‌ها خواهان آزادگی و رهایی از ظلم بودند، با مقاومت توانستند علیه ظلم ایستادگی کنند و سرانجام این ایستادگی‌ها چیزی جز پیروزی نبوده و نیست. مصداق بارز این مقاومت‌ها را ما امروز در یمن مشاهده می‌کنیم.

امروز دشمنان نظام و انقلاب اسلامی با نگاه به تجربه تلخ گذشته‌شان در دوران جنگ تحمیلی و عملکرد عزتمندانه ما در آن دوران، به خوبی دریافته‌اند که روحیه جهادی، انقلابی و باور‌های اعتقادی ملت ما تنها دلیل ناکامی‌هایشان بوده است؛ به همین دلیل آمریکا و متحدانش تمام توجه خود را به تضعیف و نابودی همین روحیه جهادی، انقلابی و فرهنگ مقاومت مردم ما معطوف کرده‌اند؛ چراکه پیروزی و تحقق اهداف خود در مقابل کشورمان را در گرو نابودی این مولفه‌ها می‌بیند.

ما باید با تمام وجود برای تحکیم رابطه نسل اول انقلاب با نسل دوم و سوم و ترویج فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جامعه بکوشیم؛ چراکه اگر در تحقق این امر کوتاهی کنیم و اقدام در این خصوص را به آینده موکول کنیم، بدون شک از سوی دشمنان متحمل خسارت‌های فراوانی خواهیم شد.

در حقیقت فرهنگ دوران دفاع مقدس یعنی مقاومت، ایستادگی در برابر زورگویی ابرقدرت‌های جهان، سخت کوشی برای رسیدن به موفقیت و پیروزی، دفاع جانانه از تمامیت ارضی، صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار