نماینده ولی فقیه در مازندران:

انقلابی‌گری یکی از ویژگی‌های شهداست

آیت‎الله «محمدباقر محمدی لائینی» انقلابی‌گری را یکی از ویژگی‌های شهدا دانست و گفت: شهید «طوسی» ذوب در انقلاب بود.
کد خبر: ۴۵۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷ - 07April 2021

شهید «طوسی» ذوب در انقلاب بود/ با در نظر گرفتن خون شهدا در انتخابات شرکت کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران شامگاه چهارشنبه در یادواره سردار شهید «محمدحسن قاسمی طوسی» در مصلای نکا با بیان اینکه ۱۸ فروردین روز نکا و روز سردار شهید طوسی نامگذاری شده است، اظهار داشت: امروز مراسم متناسب با شرایط کرونایی به یاد و نام این سرباز پرافتخار، چشم تیزبین و بیدار اطلاعات عملیات جبهه‌ها هم در فضای حقیقی و بخش بسیار وسیع‌تری از آن در فضای مجازی و تصویری و رسانه‌ای برگزار شده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید طوسی گفت: این شهید در ۱۸ فروردین ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۸ به همراه همرزمان عزیزش شهدای گرانقدر نوبخت، نبوی و کلبادی به شهادت رسیدند.

امام جمعه ساری افزود: دستاورد و خون و خون‌بهای شهدا را باید حفظ کنیم و نگذاریم زحمات آن‌ها تباه و منتفی و ضایع بشود و این دغدغه همه ما باید باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: کسانی که در راه خدا کشته شدند جهاد و تلاش و زحمات‌شان ضایع نخواهد شد و دغدغه همه ما حفظ آرمان و خون و خون‌بها و زحمات شهیدان است.

وی با بیان اینکه برای حفظ زحمات شهدا باید شهدا را به نسل‌های آینده بشناسانیم، گفت: ما باید ویژگی‌های این شهیدان را به صورت فیلم مستند، کتاب و آثار ماندگار به نسل‌های برسانیم تا شهدا را بشناسند.

محمدی لائینی گفت: شهید طوسی افتخار ملی است و نباید به طوسکلا و نکا اکتفا شود و باید در سطح ملی به این شهید پرداخته شود و بازشناساندن شهدا وظیفه ما است.

محمدی لائینی با بیان اینکه شهید طوسی دغدغه نماز اول وقت و نماز شب را داشت به داشتن بیت حلال و پاک و دیانت و انسانیت و اخلاق و ایثار و نماز حجاب و عفاف و حلال خوری و احترام به پدر و مادر وی اشاره کرد و افزود: شهید یک مکتب است و باید این فرهنگ حفظ شود.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه شهید طوسی بیت المال را رعایت می‌کرد، تصریح کرد: اگر این ویژگی شهید در مدیران و مسئولین مورد توجه قرار گیرد شاهد اختلاس و رانت و فساد نخواهیم بود.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو اظهار داشت: مسئولیت ما در انتخابات خیلی سنگین است و باید با در نظر گرفتن خون شهدا افراد را انتخاب و رای بدهیم چرا که گرامیداشت شهید طوسی فقط به برگزاری مراسم نیست و باید موقع رای دادن، شهید طوسی را جلوی چشم‌مان ببینیم و بررسی کنیم که شهید از ما چه می‌خواهد و باید به چه کسی رای بدهیم.

امام جمعه ساری انقلابی‌گری را یکی از ویژگی‌های شهدا دانست و گفت: شهید طوسی در مرخصی‌های خود بعد از عملیات‌ها به جای گذراندن با خانواده در سپاه به صورت تلفنی با جبهه در ارتباط بود و این انقلابی‌گری و ذوب در انقلاب بودن شهید را می‌رساند و باید حفظ شود.

وی وحدت و انسجام حول محور حق را عامل حفظ سرمایه‌های آورده شهدا دانست به تشکیل ائتلاف عبری عربی غربی دشمنان بر علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: وحدت حول کفر و فساد، باطل و بیخود و شیطانی است و وحدت حول محور حق مهم است.

محمدی لائینی با بیان اینکه دودستگی، تفرقه، چندنگاهی و چندصدایی زحمات شهدا، قوت، قدرت و شوکت نظام را زیر سوال می‌برد بر حفظ وحدت و انسجام و پرهیز از دوصدایی و دونگاهی تأکید کرد و افزود: چند صدایی‌ها به شدت به ما آسیب زد و از مشکلات فرهنگی ما همین چندصدایی است.

وی ادامه داد: با ابتذال‌های فرهنگی باید برخورد کنیم چراکه از سواستفاده کنندگان این فضا جلوگیری می‌شود و تفرقه‌ها و چندصدایی‌ها خون شهیدان را ضایع می‌کند و اگر بخواهیم خون شهیدان حفظ شود همه باید یکصدا باشیم.

محمدی لائینی با اشاره به برجام و بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید تحریم‌ها برداشته شود و راستی‌آزمایی صورت گیرد، گفت: متاسفانه این حرف رهبری را چندجور تبصره زدند و همه باید یک حرف را بزنیم و یک دست باشیم و حول ولایت باشیم که مملکت پیش می‌رود و خون شهدا هم حفظ می‌شود.

امام جمعه ساری ادامه داد: در چنین مراسمی باید به چگونگی حفظ کردن زحمات شهدا بیندیشیم و شناخت بهتر شهیدان و شناساندن آنان به نسل‌های بعدی و حفظ وحدت و انسجام حول محور ولایت راهکار آن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها