دریادار سیاری در جمع خبرنگاران:

مقابل تروریسم جهانی دریایی می‌ایستیم/ عربستان در باتلاق یمن فرو می‌رود

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در مقابل ضرباتی که تروریسم جهانی دریایی ممکن است به خطوط تجاری ما وارد کند از کشتی‌های کشورمان دفاع می‌کنیم.
کد خبر: ۴۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴ - 19April 2015

مقابل تروریسم جهانی دریایی می‌ایستیم/ عربستان در باتلاق یمن فرو می‌رود

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه آیین تجلیل از حماسهسازان ناوشکنهای سهند و سبلان و ناو موشکانداز جوشن، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ناوشکنها و ناو موشکانداز ما در 29 فروردین 67 در جنگی نابرابر مقابل استکبار جهانی مقتدرانه ایستادند و ضرباتی هم به دشمن وارد کردند. آنها به شعار هیهات منالذله امام حسین(ع) عمل کردند و به دشمن فهماندند ما با آنچه که داریم در مقابل هر قدرتی که تهدیدی علیه نظام مقدس اسلامی باشد میایستیم، اگرچه همگی شهید بشویم.

وی تأکید کرد: این مقاومت کارکنان نیروی دریایی ارتش تأثیر بسیار زیادی در تخریب روحیه دشمن داشت.

فرمانده نداجا در ادامه با اشاره به راهبردی بودن نیروی دریایی ارتش و حضور این نیرو در آبهای دوردست گفت: ما تاکنون بیش از 2600 کشتی ایرانی را در آبهای آزاد و در مقابل دزدان دریایی اسکورت کردهایم و نزدیک به 160 مورد هم با دزدان دریایی درگیری داشتیم. همچنین بنا به خواست دیگر کشورها 22 مورد نیز به شناورهای سایر کشورها کمک کردیم، و آنها را از دست دزدان دریایی نجات دادیم.

امیر سیاری ادامه داد: کماکان حضور ما در آبهای آزاد، به ویژه خلیج عدن، بابالمندب و دریای سرخ ادامه دارد و در مقابل ضرباتی که تروریسم جهانی دریایی ممکن است به خطوط تجاری ما وارد کند از کشتیهای کشورمان دفاع میکنیم.

وی همچنین در خصوص اظهارات "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که ایران را به حمله نظامی تهدید کرده است، گفت: هر کسی که بخواهد علیه مرزهای آبی، منابع یا منافع ما تعرضی داشته باشد، همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند با تیزی خشم جوانان کشور مواجه میشود و پیشرو جوانان کشور در دریا نیروی دریایی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به شرایط منطقه و همچنین تهاجم عربستان به یمن، و با بیان اینکه مطمئنا سعودیها در باتلاق یمن فرو میروند، تأکید کرد: ما نیز در خلیج عدن خواهیم ماند.

دریادار سیاری به ادعای مطرح شده درخصوص تذکر به ناوگروه ایران در خلیج عدن نیز اشاره و تصریح کرد: این ادعا کذب است؛ ما مطابق قوانین بینالمللی فعالیت میکنیم و بنابراین اجازه نمیدهیم کسی به ما تذکر دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار