دستور نخست‌وزیر عراق برای تشکیل کارگروه فنی جهت اجرای توافقات با آمریکا

الکاظمی دستوری برای تشکیل یک کارگروه فنی جهت اجرای توافقات انجام شده با ایالات متحده صادر کرد.
کد خبر: ۴۵۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ - 08April 2021

دستور نخست‌وزیر عراق برای تشکیل کارگروه فنی جهت اجرای توافقات با آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از موازین نیوز، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق پس از انجام دور جدید گفت‌وگو‌های راهبردی با واشنگتن اعلام کرد که نتایج دور سوم گفت‌وگو‌ی استراتژیک با ایالات متحده دروازه‌ای برای بازگرداندن وضعیت عراق به حالت عادی است.

الکاظمی با انتشار توییتی درباره نتایج این دور از گفت‌وگو‌ها با آمریکا اظهار داشت: گفت‌وگو روش صحیح برای حل بحران هاست و مردم ما شایسته زندگی در صلح و امنیت و رفاه هستند.

نخست وزیر عراق همچنین دستور تشکیل یک کارگروه فنی برای بررسی و اجرای نتایج توافقات میان عراق و ایالات متحده را صادر کرده است.

در این راستا «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق اظهار داشت: در چارچوب ایجاد ساز و کار‌ها و زمان بندی برای اجرای نتایج مذاکرات راهبردی در زمینه‌های امنیتی و نظامی، مذاکرات فنی با آمریکا صورت می‌گیرد.

در پایان دور سوم گفت‌وگوی راهبردی عراق با ایالات متحده آمریکا بیانیه مشترکی صادر شد که بر اساس آن همکاری همه جانبه در تمام مسائل بحث شده طرفین مورد تاکید قرار گرفت.

در این نشست که عصر چهارشنبه برگزار شد و نمایندگان دولت محلی اقلیم کردستان عراق نیز در آن حضور داشتند؛ موارد امنیتی و مبارزه با تروریسم، اقتصاد، انرژی و محیط زیست، مسائل سیاسی و روابط فرهنگی با طرف آمریکایی تبادل نظر شد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق درباره نتایج این گفت‌وگو‌ها آمده که در موضوع مبارزه با تروریسم با توجه به افزایش توانمندی‌های نیرو‌های امنیت عراق دو کشور توافق کردند که نقش نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف اکنون به مأموریت آموزشی و استشاری تبدیل شده که امکان انتقال باقی‌مانده نیرو‌های رزمی به خارج عراق را ممکن می‌کند و طرفین زمان‌بندی خروج این نیرو‌ها را پس از مذاکرات هیئت‌های فنی تعیین می‌کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار