پیام مدیر‌کل حفظ آثار‌ دفاع مقدس استان مرکزی به مناسبت فرا‌رسیدن هفته هنر انقلاب؛

هنر انقلاب در جنگ تحمیلی با هنر دفاع مقدس آمیخته شد

مدیر‌کل حفظ آثار‌ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی به مناسبت فرا‌رسیدن هفته هنر انقلاب پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۴۵۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱ - 08April 2021

هنر انقلاب در جنگ تحمیلی با هنر دفاع مقدس آمیخته شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن هفته هنر انقلاب پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

اللَّهُ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ قَرَارًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَصَوَّرَكُمْ فَأَحْسَنَ صُوَرَكُمْ وَرَزَقَكُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ ذَلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ فَتَبَارَكَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ

خداست آن که زمین را آرامگاه شما قرار داد و آسمان را (کاخی رفیع) برافراشت و شما را به نیکوترین صورتها بیافرید و از غذاهای لذیذ خوش به شما روزی داد، این خدا پروردگار شماست، زهی برتر و بزرگوار است خدای یکتا پروردگار عالمیان.

هنر تجلی‌گاه توانایی و مهارت در خلق زیبایی است. هنر فرآورده ایست ملموس که هنرمند با جوهره عشق وجودی خویش دست به آفرینش آن می زند و اثر هنری می آفریند. هنر متعهد آمیخته با ارزش و معیارهای الهی و برگرفته از معارفی است که هنرمند متعهد خود را به سرچشمه لایزال الهی متصل می کند تا هنر خود را به تعالی برساند و آن را صیقل دهد.

هنر انقلاب اسلامی و هنر متعهد، مقارن با انقلاب 1357 ایران شکل گرفت و متاثر از اندیشه ها و رهنمودهای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و تجارب نهضت‌های ضد استعماری بود. این هنر در دهه 60 و با بروز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، با هنر مرسوم به هنر دفاع مقدس درآمیخت، آنچنان که امام خمینی (ره) هنر را دمیدن روح متعهد در کالبد انسان میداند و هنری را زیبا و پاک دانسته که کوبنده سرمایه‌داری و کمونیست خون آشام و همچنین نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاطی، اسلام سازش و فرومایگی و اسلام مرفهین بی درد و در یک کلمه اسلام آمریکایی باشد.

امسال نیز همزمان با بیستم فروردین ماه که به یاد سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی، روز هنر انقلاب نام گرفته است؛ یاد و خاطره همه شهدای هنرمند انقلاب و دفاع مقدس را که با خلق تابلو زیبای شهادت، خالق زیباترین و جاودانه‌ترین هنر انقلابی بودند، گرامی میداریم و این روز ملی را به همه هنرمندان متعهد انقلابی که ادامه دهنده راه هنرمندان شهید انقلاب و دفاع مقدس می‌باشند، تبریک عرض می‌نماییم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار