حضرت امام خامنه‌ای:

شهید صیاد هیچ چیز را برای خود نمی‌خواست

رهبر معظم انقلاب در توصیف ویژگی اخلاقی شهید صیاد در دیدار با خانواده او در سال ۱۳۷۸، فرمودند: «چیزی که مهم است، این است که یک نفر علاوه بر جنگ با دشمنان، در جهاد با نفس هم پیروز شود. شهید صیاد این طور بود و هیچ چیز را برای خود نمی‌خواست.»
کد خبر: ۴۵۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۴ - 09April 2021

هیچ چیز را برای خود نمی‌خواستبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، هفته نامه شماره ۲۸۳ خط حزب الله، با عنوان «این ماه را از دست ندهید» منتشر شد. از آنجا که نزدیک به ماه مبارک رمضان است، این هفته نامه به انتشار توصیاتی از زبان رهبر معظم انقلاب در رابطه با اهمیت ماه رمضان و فرصت‌های بهره‌گیری معنوی از این ماه پرداخته است.

همچنین از آنجا که نزدیک به سالروز شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی (فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمان جنگ و جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح هنگام شهادت) هستیم، این هفته نامه گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهید صیاد در سال ۱۳۷۸ را برای اولین بار منتشر کرده است.

سخن رهبر معظم انقلاب درمورد شهید صیاد چنین است:

تقریباً از اوایل انقلاب با او آشنا شدم. آن موقع با بعضی از دوستانش پیش من آمد و از آن موقع تا هنگام شهادت او حقاً و انصافاً جز خیر، چیزی از این مرد ندیدم. در میدان‌های جهاد کار‌های بزرگی از او بروز کرد که برخی از آن‌ها را مردم می‌دانند و برخی را نمی‌دانند و برخی هم از یادشان رفته است.

در طول این همه سال به کار‌های بزرگی که این شهید عزیز انجام داد، توجه داشتم و می‌دانم چه کار‌های بزرگی را هم در میدان جنگ و هم خارج از آن انجام داده است.

چیزی که مهم است، این است که یک نفر علاوه بر جنگ با دشمنان، در جهاد با نفس هم پیروز شود. شهید صیاد این طور بود و هیچ چیز را برای خود نمی‌خواست.

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار