نماینده ولی فقیه در مازندران:

اگر در چهارچوب شهادت قرار بگیریم منتظر شهادت هستیم/ صداقت درسی است که شهدا به ما آموختند

آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» گفت: در همه موارد زندگی باید شهید و شهادت به یادمان باشد و اگر در چهارچوب شهادت قرار بگیریم منتظر شهادت هستیم.
کد خبر: ۴۵۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶ - 08April 2021

اگر در چهارچوب شهادت قرار بگیریم منتظر شهادت هستیم/ صداقت درسی است که شهدا به ما آموختندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران شامگاه پنجشنبه در یادواره سرداران شهید «طوسی»، «نبوی» و «نوبخت» در بابلسر با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی آرمان و آمال و آرزوی اولیا در طول تاریخ و همه مجاهدان و شهیدان بود، اظهار داشت: افتخار مردم در این دوره و زمانه است که نظام حکومت اسلامی به برکت خون شهیدان در این عصر و زمانه برقرار شده است که یک عید بزرگ است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم شهیدان شاخص حمیدرضا و علیرضا نوبخت در فضای دلنواز، باصفا و بامعنویت در جوار بارگاه امامزاده ابراهیم و بیش از ۲۰۰ شهید والامقام گفت: گرچه شرایط کرونایی است، اما همانند همه مراسم مذهبی و دینی در سال‌های گذشته این تیپ مجالس به بهترین وجه رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی در فضای باز و فاصله‌گذاری و ماسک‌گذاری برگزار شد که قدردانی مسئولین را در پی داشت.

محمدی لائینی ضمن ابراز نگرامی از بعضی تصمیمات که زمینه برای نارنجی و قرمز شدن از زرد و آبی را فراهم کرد، افزود: از اعلام تعطیلی دو هفته‌ای ماه رمضان گله‌مند هستیم و طرح این مسئله زیبنده نیست و مردم در فضای باز و وسیع می‌توانند برنامه برگزار کنند.

محمدی لائینی با بیان اینکه صداقت و راستی مورد ستایش خداوند است و دروغ به عنوان کلید همه شر و فساد مطرح شده است، افزود: ما انتظار داریم جامعه شهید داده از مردم و مسئولین گرفته تا کیله و بازاریان و خانواده‌ها یک دست صادق بوده و با صادقان همراه باشند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه آدمای راست و صادق را در شورای اسلامی و نماینده و رئیس جمهوری انتخاب کنیم، بر تشویق و تقویت افراد صادق در ادارات تأکید کرد.

وی با بیان اینکه راستگویی نباید به خاطر کسب محبوبیت، شهرت و اعتبار دنیوی باشد، افزود: راست گفتن باید برای خدا باشد و ارزش دارد و خداوند از آدم‌های صادق راستی آزمایی دیگری می‌کند.

محمدی لائینی با بیان اینکه شهدا در عهد و پیمان با خدا صادق بوده و منتظر شهادت هستند، ادامه داد: کسانی شهید می‌شوند که شهید زندگی کنند، امر به معروف و نهی از منکر کنند، ریسک پذیر باشند، با فساد و استکبار مبارزه کنند و دردسر‌های این راه را نیز باید تحمل کنند چرا که در مسیر شهدا رفتن انتظار شهادت است.

محمدی لائینی با بیان اینکه علاوه بر برگزار کردن مراسم شهدا باید در زندگی، معاملات، سبک زندگی، پوشش، تربیت فرزندان، حلال خوری، کسب و کاسبی و... را مورد توجه قرار بدهیم، افزود: در همه موارد زندگی باید شهید و شهادت به یادمان باشد و اگر در چهارچوب شهادت قرار بگیریم منتظر شهادت هستیم.

امام جمعه ساری گفت: در زندگی فردی و اجتماعی دروغ را کنار بگذاریم و با شهدا، قرآن، عترت، اولیا و... راستگو باشیم که درسی است که شهدا به ما آموختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار