به‌مناسبت ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای؛

پرچم ایران در عرصه‌های علمی همواره در اهتزاز است

فعالیت‌های هسته‌ای ایران همواره در راستای صلح طلبی و ارتقاء شرایط اجتماعی و علمی سرزمین‌مان بوده است؛ بازرسان آژانس همواره به این نکته اذعان داشته‌اند.
کد خبر: ۴۵۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷ - 09April 2021

گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس ـ علی عبدالصمدی؛ بیستم فروردین در تقویم عمومی کشورمان روز ملی فن آوری هسته ای نامگذاری شده است. آغاز فعالیت‌های هسته ای ایران به چند دهه پیش از انقلاب اسلامی بر می‌گردد اما بهره برداری از این توانمندی کشورمان از دهه‌ی هشتاد و به طور اخص از بیستم فروردین سال 1385 روزی به نام روز ملی فن آوری هسته ای در تقویم ملی کشورمان نامگذاری شد.

در یکی دو دهه‌ی اخیر بسیاری از سران باشگاه بین‌المللی کشورهای دارای انرژی هسته‌ای تلاش داشتند تا به هر نوعی جلوی پیشرفت ایران در زمینه ی علوم هسته ای بگیرند. ایران همیشه سعی داشته تا به اشکال گوناگون صلح آمیز بودن فعالیت‌های پایگاه‌های هسته‌ای را اثبات کند. همواره درهای نیروگاه‌های هسته‌ای کشورمان به روی بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای باز بوده و هست. علیرغم اتهام زنی دشمنان و خیال پردازی‌هایشان، ایران هرگز در عرصه های بین‌المللی متهم به انجام فعالیت‌های غیر قانونی نشده است.

دانشمندان ایرانی علوم هسته ای توانستند ثابت کنند که با اتکا به قوه‌ی بومی و تعامل مثبت با دنیا می توانند دست دشمنان این آب و خاک را رو کنند و در زمینه‌ی علوم مختلف نیز همواره سنگردار کشورمان باشند. دانشمندان هسته ای کشورمان با اعلام استقلال کشورمان در زمینه‌ی علوم هسته‌ای و اعلام این نکته ی مهم که فعالیت‌های کشورمان در حوزه‌ی انرژی هسته ای همواره صلح آمیز بوده است، جای یاوه گویی برای دشمنان کشورمان نگذاشتند.

ایران از دیرباز کشور صلح طلبی بوده و تا ابد این رویه را ادامه خواهد داد. فعالیتهای هسته ای ایران همواره در راستای صلح طلبی و ارتقاء شرایط اجتماعی و علمی سرزمینمان بوده است. بازرسان آژانس همواره به این نکته اذعان داشتند. اندیشمندان ایرانی در عرصه های مختلف علمی همواره اثبات کرده اند جز برای صلح طلبی و ارتقاء شرایط علمی کشورمان نیت دیگری ندارند.

امید آنکه پرچم مقدس کشورمان بیشتر از پیش در عرصه های بین المللی در اهتزاز باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها