استاد حوزه علمیه قم:

شهدا در دفاع از ولایت لحظه‌ای تردید نکردند

حجت الاسلام «سید حسین مومنی» گفت: شهدا در پیمودن مسیر ولایت، جان و مال خود را بذل کردند و لحظه‌ای در آن تردید به خود راه ندادند.
کد خبر: ۴۵۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ - 10April 2021

شهدا در دفاع از ولایت لحظه‌ای تردید نکردندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام «سید حسین مومنی» در یادواره شهیدان «مالامیری، لطفی نیاسر و گل محمدی» و شهدای مدافع حرم، که شب گذشته (جمعه) در جوار ضریح نورانی حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: رسیدن به مقام قرب الهی با طاعت و عبادت و بندگی خدا حاصل می‌شود.

وی افزود: خداوند نعمت‌های زیادی را به انسان بخشیده از جمله نعمت جوانی، سلامت، آسایش، عمر و بی‌نیازی است و باید این نعمت‌ها را فرصتی برای عبادت و بندگی و قرب خدا قرار داد.

مومنی تصریح کرد: آیات و روایات و سیره و سنت اهل بیت (ع) به ما یاد می‌دهد که چگونه از این فرصت‌ها و نعمت‌ها حداکثر استفاده را برای رسیدن به مقام قرب الهی داشته باشیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهیدان والامقام، تصریح کرد: شهید گل‌محمدی فرمانده تفحص، شهید لطفی نیاسر شهید راه نابودی اسراییل و شهید جاویدالاثر مالامیری اولین شهید طلبه مدافع حرم کشور بود و این شهدای عزیز، هریک سرمایه‌هایی داشتند که می‌توانستد در همین کشور از آن استفاده کنند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: شهید مدافع حرم «مجید عسکری جمکرانی» از زمان اصابت ترکش خمپاره تا هنگام شهادت، ذکر «یا زهر (س)» بر لب داشت؛ شهدای ما اصولا یک ذره تعلق مادی نداشتند و مهاجر الی الله و مجاهد فی سبیل الله بودند.

وی ادامه داد: شهیدان والامقام در جهاد اکبر، جهاد اصغر و جهاد کبیر مجاهده و با استکبار مبارزه کردند و روحانی شهید «مالامیری» طلبه سطح چهار حوزه و مصداق هر سه نوع جهاد بود.

مومنی با اشاره به آیه‌ای از سوره «حجرات»، ابراز کرد: مومنین واقعی کسانی هستند که ایمان حقیقی به خدا و رسول دارند و لحظه‌ای هم تردید به خود راه نمی‌دهند و شهدا همان گروه مومنان صادق و راستگو هستند.

وی با انتقاد از برخی مباحث مطرح شده در تریبون‌های عمومی در روز ۱۲ بهمن و ۱۲ فروردین عنوان کرد: قانون موقعی ارزش و اعتبار دارد که با امضای ولی فقیه باشد وگرنه تفکر صرفا قانون همان «حسبنا کتاب الله» یا تفکر سقیفه‌ای است که قرآن بدون ولایت را کافی می‌داند.

مومنی با تاکید بر اینکه یادواره‌های شهدا باید راه را نشان دهد، تصریح کرد: ولایت مهم‌ترین رکن از ارکان پنج‌گانه خیمه اسلام است، ولی متاسفانه عده‌ای با طرح سخنان نابه‌جا، به دنبال پاشیدن بذر اختلاف در جامعه هستند.

وی عنوان کرد: در سختی‌ها و شداید روزگار، راه نجات، تبعیت از رهنمود‌های ولایت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار