یادداشت/

روحیه ایثار و شهادت؛ ضامن امنیت پایدار کشور

اقتدار جمهوری اسلامی ایران مدیون روحیه ایثار و شهادت جوانان این مرز و بوم است که با هر لباسی امنیت این سرزمین را تأمین می‌کنند و بی‎شک این روحیه به تأسی از دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۵۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۲ - 11April 2021

روحیه ایثار و شهادت؛ ضامن امنیت پایدار کشورگروه اجتماعی دفاع‌پرس- احسان یعقوبی؛ امنیت از آن دست موضوعاتی محسوب می‌شود که سایر اقدامات در ذیل آن تعریف و عملیاتی خواهد شد.

اگر امنیت در کشوری نباشد، طبیعی است که مردم اساساً فکری برای پیشرفت خود و جامعه نخواهند کرد؛ بنابراین امنیتی که امروز در کشور ما زبانزد خاص و عام است، از این جهت باارزش تلقی می‌شود که با وجود دشمنی‌ها و توطئه‌های دشمنان قسم خورده این مرز و بوم، همچنان جزو کشور‌هایی محسوب می‌شویم که مردمانش از لحاظ امنیت و احساس آرامش هیچ‌گونه نگرانی ندارند.

از طرفی کشور ما در منطقه‌ای قرار گرفته است که وضعیت امنیت در اطراف آن، مناسب نیست، اما نیرو‌های امنیتی و انتظامی با تمام توان و تلاش خود و با روحیه ایثار و ازخودگذشتگی که از دوران دفاع مقدس به یادگار دارند، همواره بر توطئه‌های دشمنان به خصوص در مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی فائق آمده و اثبات این ادعا هم، امنیت پایدار و مطلوبی است که امروز در سرتاسر این کشور وجود دارد و مهمتر اینکه مردم این امنیت را با پوست و استخوانشان لمس می‌کنند.

اگر نیرو‌های انتظامی و امنیتی نبودند، چه بسا اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در سوریه و عراق رخ داد را باید در کشور خود مشاهده می‌کردیم. تمام این موضوعات از این جهت بیان شد که ما به ارزشمند بودن کار و تلاش نیرو‌های انتظامی پی ببریم. نیرو‌هایی که بار‌ها و بار‌ها شاهد ازخودگذشتگی آن‌ها در حوادث مختلف بودیم و شاید هم اقدامات پلیس در برخی مواقع موجب ناراحتی مردم شده باشد، اما وقتی با تدبیر و فکر به اقدامات آن‌ها می‌نگریم، شاهد ایثار و فداکاری این عزیزان بوده و از این به بعد نیز خواهیم بود.

البته که مردم ما به خوبی قدردان زحمات کارکنان نیروی انتظامی تمام پلیس‌های تخصصی هستند، به طوری که در نظرسنجی که در اواخر سال گذشته نسبت به رضایت مردم از نهاد‌ها خدماتی صورت گرفت، وضعیت پلیس در اذهان عمومی از وضعیت مطلوبی برخوردار بود. همچنین وظیفه ذاتی پلیس ایجاد نظم و امنیت در کشور و مقابله با برهم زنندگان این نظم و امنیت است و مجموعه پلیس در سال جدید نیز مانند سنوات گذشته برای ایجاد نظم و امنیت از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. ایمان، ایثار، ازخودگذشتگی و عقیده بالای کارکنان ناجا به مقدس بودن نظام جمهوری اسلامی ایران و دفاع همه جانبه از مردم موجب شده است تا این عزیزان ارزشمندترین داشته خود که جانشان محسوب می‌شود را در برخی مواقع فدای اعتقاد خود کنند.

بنابراین نیروی انتظامی از آن دست نیرو‌های مقدسی محسوب می‌شود که با تمام توان در سال جدید نیز در دفاع از ارزش‌های والای نظام جمهوری اسلامی ایران و دفاع از مردم تلاش خواهد کرد.

دوازدهم فروردین سال جاری بود که مأموران کلانتری ۱۸ شیراز حین گشت‌زنی و تأمین امنیت شهر به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شدند. مأموران حین بررسی موضوع، توسط خودروی یک قاچاقچی مورد حمله قرار گرفته و «محمدحسین دهقانی» پلیس افتخاری شیراز که با ماموران گشت در حال همکاری بود مصدوم و به بیمارستان منتقل شد. راننده خودرو مذکور ساعتی پس از این حادثه توسط پلیس دستگیر و در منزل متهم مشروبات و آلات و ادوات ساخت مشروب کشف و ضبط شد

متأسفانه محمدحسین دهقانی؛ پلیس افتخاری شیراز، سه روز بعد از این حادثه (پانزدهم فروردین) در بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده و اعضای پیکر مطهرش به بیماران نیازمند اهدا شد.

به این ترتیب، این شهید به عنوان نخستین شهید نیروی انتظامی در سال ۱۴۰۰ لقب گرفت.

قطعاً امثال دهقانی‌ها در بدنه نیروی انتظامی حضور دارند و در سال جدید نیز با تمام توان به وظایف محولی که در مجموع در راستای حفظ امنیت و برقراری نظم در کشور است، عمل خواهند کرد و وظیفه آحاد مردم نیز قدردانی و پاسداشت شهدایی است که برای حفظ امنیت ما، جان خود را فدا کردند.

فردی که به چنین کاری دست می‌زند و جان خود را فدای آرمان و اعتقادش می‌کند، قطعاً در نزد خداوند روزی خواهد گرفت و در حقیقت همین روحیه ایثار و شهادت است که کشور ما را تا به اینجا پیش برده و تمام توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده است. درست همانند دوران جنگ تحمیلی.

انتهای پیام/117

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار