سردار شهید «حسن انتظارى»:

خوش به حال آن افرادى که در محضر خداوند با موفقیت بیرون مى‌آیند

«حسن انتظاری» ۳ فروردین ۱۳۴۱ در شهرستان یزد به دنیا آمد و سرانجام در ۲۲ اسفند ۱۳۶۳ در سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش به سر به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۵۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۰ - 19April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «حسن انتظاری» در ۳ فروردین ۱۳۴۱ در شهرستان یزد به دنیا آمد و تا پایان دوره متوسطه در رشته اقتصاد تحصیل کرد. با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار و فرمانده محور و گردان امام علی (ع) راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و سرانجام در ۲۲ اسفند ۱۳۶۳ در سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش به سر به شهادت رسید. پیکرش در گلزار شهدای خلدبرین یزد به خاک سپرده شد. برادرش علی اصغر نیز به شهادت رسیده است.

 
خوش به حال آن افرادى که در محضر خداوند با موفقیت بیرون مى‌آیند
 
در ادامه وصیت‌نامه شهید بزرگوار را از نظر می‌گذرانیم:
 
«وَمَن یُقَٰتِلْ فِى سَبِیلِ ٱللَّهِ فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا»
 
و کسى که بجنگد در راه خدا پس کشته شود یا پیروز شود به زودى اجر بزرگ خواهیم داد.
 
با درود و سلام بر محمدبن عبدالله و جانشینان برحقش مخصوصا حضرت مهدى (عج) نایب برحقش امام امت خمینى بت شکن و درود بى پایان بر گلگون کفنان ایران. این وصیت نامه‌اى را که مى‌نویسم صبح روز دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۶۳ است که تمام نیرو‌ها آماده هستند که شب شود و عملیات را به یارى خدا شروع کنند.
 
خوش به حال آن افرادى که در محضر خداوند با موفقیت بیرون مى‌آیند
 
اى خداى عزیز اى معبود دلها، اى یاور بى‌پناهان مرا دریاب و از این زندگاى فانى دنیا نجات ده که جز معصیت و گناه چیزى نیست. همچنان که در قرآنت فرموده‌اى: «و ما الحیوة الدنیا الا لعب و لهو» دنیا جز بازیچه کودکانه و هوسرانى بیخردان هیچ نیست. پس چه بهتر است که انسان از این دنیا کوچ کند و به دنیاى دیگر که همیشگى و نیکوتر است برود.
 
اى خدا تو خود مى‌دانى که من هیچ سرمایه و مالى ندارم که در پیشگاه تو تقدیم کنم  تا تو از من راضى شوى فقط یک جان دارم اى خدا به زهراى اطهر تو را سوگند مى‌دهم که این جان ناقابل من را خریدار باش، چون مى‌ترسم بعد از عملیات سالم باشم و این دنیا مرا گول بزند و جذب خود کند آن وقت است که باید سر به بیابان‌ها گذارم و آنقدر ناله کنم تا تو از دست من راضى شوى اى خداى عزیز خود شاهد هستى که من چقدر گناه کردم از گناهان من درگذر تا شاید مرا در روز قیامت در کنار ائمه اطهار قرار دهى.
 
خوش به حال آن افرادى که در محضر خداوند با موفقیت بیرون مى‌آیند
 
مردم ایران شما خیلى به جبهه‌ها کمک کرده‌اید این را بدانید که شما الان در محضر خداوند امتحان مى‌شوید خوش به حال آن افرادى که در محضر خداوند با موفقیت بیرون مى‌آیند و واى به حال آن افرادى که جذب دنیا شده‌اند و غافل از این امتحان هستند،‌ ای خوبان عالم در حق این مردم غافل دعا کنید که خداوند آن‌ها را نجات بدهد ما همه محتاج خدا هستیم اگر خدا دست محبت و لطفش را از سر ما بردارد همان آن سقوط مى‌کنیم.
 
به خدا پناه ببریم تا رستگار شویم و هرچه شما کردید و رهنمودهاى امام این مرد خدا و با تقوا تا این مرد بزرگوار بالاى سر است تا آنجا که در توان دارید در در حقش دعا کنید تا خداوند عمر ایشان را تا ظهور حضرت مهدى طولانى گرداند اى جانم به فداى این رهبر. خدایا تمام عمرم را فداى عمر امام عزیز کن و شما هرچه کردید علما و روحانیت مخصوصا آیت‌الله مطهرى این امید رهبر و امام.
 
خوش به حال آن افرادى که در محضر خداوند با موفقیت بیرون مى‌آیند
 
پدر و مادرم، شما در حق من خیلى زحمت‌ها کشیده‌اید و من خیلى کوتاهى کرده‌ام مرا ببخشید و عفوم کنید باشد که اگر شهید شدم در روز محشر شما را شفاعت کنم و در مرگ من هیچ ناراحت مباشید که خدا یار و مددکار شما هست. اگر مى‌خواهید گریه کنید فقط براى امام حسین گریه کنید و ضمنا سلام مرا به برادرم برسانید و بگویید که من ایشان را خیلى دوست دارم و بى‌نهایت به ایشان علاقه‌مند هستم هرچه کردند براى اسلام و قرآن باشد.
 
اى همسر مهربان من معلوم نیست که در این عملیات شهید بشوم و مى‌دانم تو تحمل این را ندارى که در نبود من زندگى را ادامه بدهى ولى این را بدان تو باید خود را تسلیم خداوند کنى که دل‌ها همیشه به یاد او آرام مى‌گیرد. این راهى است که باید همه برویم یکى زودتر و یکى دیرتر همه مسافر هستیم تو اگر مى‌خواهى در این راه موفق باشى همیشه نعمت‌هاى خدا را شکرگزار که هرچه از طرف دوست بیاید نیکو است.
 
همسرم می‌دانم که تو هم عاشق شهادت هستى من در حق شما دعا مى‌کنم تا خداوند این درجه عظیم را به تو و من بدهد و مرا ببخشد که اگر در زندگى کوتاهى کرده‌ام انشاءالله اگر خدا به من توفیق شهادت داد تو را در روز قیامت شفاعت مى‌کنم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها