سردار کارگر در بازدید از معاونت فرهنگی بنیاد شهید مطرح کرد؛

لزوم اهتمام بنیاد شهید به استفاده از روش‌های نوین تبلیغی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس/ بنیاد شهید منشأ اقدامات بزرگی بوده است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر اهمیت زمان‌شناسی و مخاطب‌شناسی در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس بر بهره‌گیری از روش‌های نوین تبلیغی هوشمندانه جهت تبیین عمق فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان تاکید کرد.
کد خبر: ۴۵۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱ - 10April 2021

لزوم اهتمام بنیاد شهید بر تبیین عمق فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوانبه گزارش خبرنگار حماسه جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز (شنبه) در بازدید از بخش‌های مختلف معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع مدیران کل این معاونت با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ دفاع مقدس در میان نسل جوان، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا با زمان‌شناسی و مخاطب‌شناسی مناسب و بهره‌گیری از روش‌های نوین تبلیغی هوشمندانه عمق فرهنگ دفاع مقدس را برای نسل جوان تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه 80 درصد بازدید کنندگان از مناطق عملیاتی راهیان نور را جوانان بین 15 تا 30 سال تشکیل می‌دهند، بیان داشت: امروز زندگی مردم بویژه جوانان با فضای مجازی گره خورده است و یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی که بستر مناسبی جهت ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس است، بهره گیری از همین فضا است که باید بتوانیم با هوشمندی و با ایجاد فضای مجازی در تراز انقلاب اسلامی در این رابطه برای نسل جوان و آینده ساز کشورمان نقش آفرین باشیم.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه فضای مجازی امروز سبک و شرایط زندگی را تغییر داده است، گفت: باید متناسب با فضای جدید خوراک فرهنگی ارزشی را برای نسل جوان ایجاد کرد که بهره‌گیری از ابزار هنر، کتب صوتی و فیلم کوتاه و بلند می‌تواند در این عرصه مورد توجه قرار گیرد. فعالیت‌های فرهنگی ما در حوزه دفاع مقدس باید به زبان جوانان ارائه شود.

وی با بیان اینکه شهدا، رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس را به وجود آورده‌اند، تصریح کرد: امروز جامعه جوان ما نیاز دارد تا سبک زندگی شهدا، جانبازان، رزمندگان و آزادگان را برای آنان تبیین کنیم و این وظیفه و رسالت برعهده همه ما است.

سردار کارگر خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را بزرگترین و بالاترین خدمت‌ها عنوان کرد و افزود: خدمت کردن به شهدا توفیق است که خداوند متعال به ما عنایت فرموده است؛ از اینرو باید لحظه به لحظه قدردان و شکرگزار این لطف الهی باشیم و نهایت تلاش خود را در راه تحقق آرمان‌های شهدا و این رسالت سنگین انجام دهیم؛ چراکه عزت، افتخار، امنیت، پیشرفت در حوزه‌های مختلف همه به برکت خون شهدا رقم خورده است.

وی تصریح کرد: اجر شما با شهدا است و این بزرگترین توفیق است که می‌توانیم امروز خادمی خانواده شهدا و ایثارگران را بکنیم و شکوفه لبخند را برلبان این عزیزان بنشانیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به سخن شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در خصوص جایگاه و اهمیت دفاع مقدس، گفت: ایشان در زمان حیات پربرکتشان دفاع مقدس را قله عنوان کردند و مقاومت اسلامی را دامنه این قله رفیع دانستند. سردار سلیمانی همچنین عنوان کردند اگر تمامی معارف و ارزش‌های اسلامی را از صدر اسلام تا کنون بخواهیم در یک نمایشگاه ارائه دهیم آن نمایشگاه دفاع مقدس است.

وی افزود: اگرچه جلوگیری از تحریف و فراموشی دفاع مقدس از وظایف اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، اما شما عزیزانی که در بنیاد شهید فعالیت می‌کنید باید به این رسالت توجه ویژه داشته باشید؛ چراکه ارائه حقایق زندگی شهدا و جانبازان خود یکی از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از تحریف و فراموش شدن دفاع مقدس محسوب می‌شود.

سردار کارگر بیان داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از گذشته تاکنون و در دوره‌های مختلف منشأ کارهای ارزشمند و خدمات قابل توجهی بوده است و ثمره این فعالیت‌های ارزشمند و خالصانه کسب اعتماد خانوداه‌های شهدا است که این خود یکی از دستاوردهای ارزشمند این نهاد انقلابی است.

وی در ادامه با تاکید بر ایجاد هم‌افزایی بین دو نهاد ارزشی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران، تصریح کرد: باید با هم‌اندیشی و هم‌افزایی پیش رویم و از فعالیت‌های موازی و هم عرض جلوگیری کنیم. رفتار، کردار و منش ما اگر به شهدا و ایثارگران نزدیک شود قطعا در انجام ماموریت‌ها موفقیت با ما است؛ چراکه توجه و عنایت پروردگار و دعای شهدا بدرقه راهمان خواهد بود.

سردار کارگر گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه راهیان نور از شبکه راویان دفاع مقدس استفاده می‌کند و مجموعه بنیاد شهید نیز از یک مجموعه راویان دفاع مقدس برخوردار است که باید این دو یک شبکه قوی را تشکیل دهند و به‌طور هم افزا عمل کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که جلوی رشد و پیشرفت را می‌گیرد، توجه به مسائل جزئی مثل آرم و نشان است که باید به این مسائل بی‌توجه باشیم و کار را برای رضای خدا و خالصانه انجام دهیم، عنوان کرد: ما در حوزه چاپ کتاب این مسئله را حل و فصل کردیم و بحمدلله توانستیم چاپ کتاب دفاع مقدسی را از سال 1393 تا 1399 به 6 هزار عنوان برسانیم در صورتی‌که پیش از این در طول بیست سال فقط 700 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ شده بود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها