توصیف شهدا از زبان شهید کبیرزاده+ فیلم

شهید مجید کبیرزاده از فرماندهان دوران دفاع مقدس در مصاحبه‌ای به توصیفات شهدا اشاره می‌کند.
کد خبر: ۴۵۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۱ - 22April 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید مجید کبیرزاده از سرداران دفاع مقدس و جانشین طرح و عملیات لشکر ۲۵ کربلا و در عملیات والفجر مقدماتی جانشین طرح و عملیات سپاه هفتم شد. او متولد سال ۱۳۴۰ در شهرستان نجف آباد اصفهان بود که در جوانی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و مسوولیت‌های متعددی را در طول حضور خود در دوران دفاع مقدس برعهده گرفت.

توصیف شهدا از زبان شهید کبیرزاده+ فیلم

وی در عملیات‌هایی، چون بیت المقدس، ثامن الائمه، رمضان، والفجر مقدماتی، والفجر ۱ و ۲ و ۴، خیبر، بدر، طریق القدس، بدر، قادر، فتح المبین کبلای ۱ و ۴ و ۵ حضور یافت. در ابتدای جنگ تحمیلی یک چشم خود را از دست داشت و در منطقه چذابه از ناحیه شکم مجروح شد، اما همچنان با روحیه مبارزی که داشت در جبهه‌ها حاضر شد. مجید کبیرزاده در عملیات محرم فرماندهی محور را در دست داشت، در عملیات فتح خرمشهر نیز، فرماندهی گردان خط شکن را بر عهده داشت.

در فیلم پیش رو که به احتمال زیاد نیمۀ دوم سال ۱۳۶۵ در جنوب کشور ضبط شده، شهید مجید کبیرزاده از نیرو‌های قدیمی لشکر ۸ نجف‌ اشرف که در آن مقطع در لشکر ۲۵ کربلا به عنوان فرمانده تیپ خدمت می‌کرد، در حال مصاحبه است. در کنار او رحمانی فرمانده گردان امام‌حسن (ع) لشکر ۲۵ کربلا دیده می‌شود.

کبیرزاده در ابتدای سال ۱۳۶۵ و بعد از عملیات والفجر ۸ در شبه‌جزیره فاو، به دلایلی از لشکر ۸ جدا شد و به لشکر ۲۵ کربلا به فرماندهی مرتضی قربانی پیوست. شهید کبیرزاده در نهایت ۱۹ دی ۱۳۶۵ در ۲۵ سالگی طی عملیات کربلای ۵ در جایگاه فرمانده تیپ لشکر ۲۵ به شهادت رسید. این فیلم، بیش از ۱۷ دقیقه طول می‌کشد که بخشی از آن را در ادامه می‎بینید. او در این صحبت‌ها توصیفی از شهدا و شهادت دارد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار