نگاهی به زندگی شهید «احمد سرکارگر»

«احمد سرکارگر» در یکم دی ۱۳۵۰ در محله مزرعه سیف اردکان متولد شد و سرانجام در ۲۲ فروردین ۱۳۶۶ در منطقۀ شلمچه و در عملیات کربلای ۸ بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۵۰۶۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۴ - 20April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «احمد سرکارگر» فرزند صادق در یکم دی ۱۳۵۰ در محله مزرعه سیف اردکان چشم به جهان گشود.

پدر و مادر ولایی و عاشق اهل بیت نام پیامبر اسلام (ص) را برای او انتخاب کردند. مادر شهید می‌گوید: «احمد از کودکی با فرزندان دیگرم فرق داشت گویا از طرف حق تعالی انتخاب شده بود». او کودکی را در دامان مادری متعهد و با تلاش پدری متدین گذراند و همگام با رشد جسمی، پایه‌های مذهبی و اعتقادی‌اش نیز بنا نهاده و مستحکم شد.
 
سرکارگر خواهرزاده شهید سرافراز استان یزد سردار «عاصی‌زاده» است. قبل از دبستان به مکتب رفت و مقدمات قرآن را فرا گرفت. در اوقات فراغت و تابستان‌های طول تحصیل نیز ادامه داد تا قرائت قرآن را کامل آموخت. پس از ۶ سالگی به دبستان رفت و دوره ابتدایی را در دبستان رازی مزرعۀ سیف با موفقیت گذراند.
 
بعد از گذراندن دوره راهنمایی، در مدرسه شهید منتظری، در دبیرستان شهید انصاری اردکان ثبت نام کرد که در اسفند همان سال دیپلم نگرفته در دانشگاه شهید و شهادت پذیرفته شد. شهید سرکارگر فردی کم رو و بسیار نجیب بود. مهربان و مرد کار بود. برای پدر و مادر نهایت احترام قائل بود.
 
عاشق انقلاب و بسیج و سپاه بود. حدود ۱۲ سالگی به عضویت بسیج در پایگاه شهید عاصی‌زاده محله مزرعۀ سیف درآمد و اکثر وقتش به ویژه شب‌ها، در پایگاه به گشت و نگهبانی می‌گذشت. زمانی که جوان‌های متدین و غیرتمند شهر فوج فوج به جبهه اعزام می‌شدند او نیز علاقمند به اعزام بود که به علت کوچکی سن اعزام نمی‌شد.
 
در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۶۵ موفق شد رضایت مسئولین را جلب کند و وارد آموزش نظامی شد. او از کم سن و سال‌ترین رزمندگان شهر بود که موفق به اعزام شد. در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۶۵ به جبهه اعزام شد و سنگر شرف و دفاع از اسلام را برای خود برگزید.
 
سرانجام این جوان خود ساخته در  ۲۲ فروردین ۱۳۶۶ در منطقۀ شلمچه (در سنگر کمین) در عملیات کربلای ۸ بر اثر اصابت ترکش خمپاره ۶۰، به سر و بدنش به شدت مجروح شد و با پرواز روح بلندش از قفس کوچک جسمش به شهادت رسید. پیکر پاکش پس از تشییع با شکوه توسط مردم قدرشناس اردکان در بهشت شهدا به خاک سپرده شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها