نگاهی به زندگی شهید «حمزه احمدی»

شهید «حمزه احمدی» فرزند محمّد در خانواده‌ای مذهبی و معتقد، در اردکان چشم به جهان گشود و در تاریخ ۱۳۶۶/۱/۲۲ با حضور در عملیّات کربلای ۸ در منطقه شلمچه به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۵۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶ - 11April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «حمزه احمدی» فرزند محمّد در خانواده‌ای مذهبی و معتقد، در اردکان چشم به جهان گشود. او اولّین فرزند خانواده بود. آموزه‌های دینی و عشق به ائمۀ معصومین (علیهم السّلام) در همان دوران کودکی با گوشت و پوستش عجین شد.

بارقۀ عشق به دین و ولایت در وجود او طوری نهادینه شد که هنوز سن و سالی از او نگذشته بود که چون فردی مکلّف٬ وظایف دینی خود را به طور کامل انجام می‌داد و حتی مشوّق دیگران نیز بود که موضوع در خاطرات همرزمان و اقوام و خویشانش، کاملاً مشهود و ماندگار است.

نگاهی به زندگی شهید «حمزه احمدی»

پس از گذراندن دوره ابتدایی در اردکان، دوره راهنمایی را در مدرسه راهنمایی شهید منتظری ادامه داد. هنوز هشت سال از بهار عمرش بیشتر نگذشته بود که شاهد پیروزی انقلاب اسلامی و ایجاد حکومت اسلامی در ایران بود.

این پیروزی ملّت بزرگ ایران و محیط و فضای آزاد حاصل از انقلاب، موجب تقویت اعتقادات مذهبی و معنوی او شد. در مراسم مذهبی به ویژه نماز جمعه و جماعت به طور مستمر شرکت می‌کرد و عاشق امام و ولایت بود.

زمانی که ندای «هل من ناصر» نایب امام زمان خویش٬ خمینی کبیر (ره)، در فضای ایران اسلامی طنین انداز شد او که منتظر چنین فرصتی بود درنگ را جایز ندانست و علیرغم سن کم٬ از پیشگامان حضور در میدان دفاع و جهاد بود؛ و سرانجام توانست در سال سوّم راهنمایی با جلب نظر فرماندهان نظامی به گروه سلحشوران لشکر اسلام پیوسته و با حضور سه ماهه خود در جبهه به رزمی بی امان با خصم زبون بپردازد.

وی سرانجام در تاریخ ۱۳۶۶/۱/۲۲ با حضور در عملیّات کربلای ۸ در منطقه شلمچه به آرزوی قلبی خود که همانا لقای پروردگار بود٬ رسید. پیکر مطهرش پس از تشییع با شکوه در بهشت شهدای اردکان در کنار دیگر شهدای گلگون کفن به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها