بیانیه سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی به مناسبت ماه مبارک رمضان

سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی خراسان رضوی در آستانه فرارسیدن ماه رمضان به تبیین ضرورت‌های برگزاری مراسم مذهبی و دعا و مناجات در این ایام پرفیض پرداختند.
کد خبر: ۴۵۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹ - 12April 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی خراسان رضوی و کانون مداحان و شعرای آیینی استان در بیانیه‌ مشترکی به تبیین ضرورت‌های برگزاری مراسم مذهبی و دعا و مناجات در این ایام پرفیض پرداخته‎اند.

در این بیانیه آمده است: حلول ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن، ماه عبادت‌های عاشقانه و نیایش‌های عارفانه و بندگی خالصانه بر ملت مؤمن و انقلابی ایران خصوصاً جامعه فرهیخته ستایشگری میمون و مبارک باشد. ماهی که شب‌های قدرش از هزار ماه برتر است و راز و نیازهای شبانه و مناجات عارفانه‌اش رحمت، آمرزش و برکت را به ارمغان دارد. در آستانه این ماه ضیافت الهی، جامعه ستایشگری استان خراسان رضوی چند مطالبه و نکته را پیرامون مراسمات دینی و مذهبی اعلام می‌دارد.

این بیانیه می‌افزاید: هیئت‌های مذهبی و جامعه ستایشگران از ابتدای شیوع کرونا اثبات نمودند که در رعایت اصول بهداشتی و برنامه‌ریزی منظم مراسمات در محرم، ایام فاطمیه و ماه مبارک رمضان نسبت به بسیاری از طیف‌ها، گروه‌ها و نهادها پیشرو و منظم‌تر بوده است. با این حال، با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) مبنی بر بهره‌گیری از کارشناسان دینی در برگزاری مراسمات ماه‌های رمضان در سال گذشته، این پرسش همچنان بدون پاسخ مانده است که چرا ستاد ملی کرونا منویات معظم‌له را نادیده گرفته و در تصمیم‌گیری‌ برای اعمال محدودیت‌ها و شیوه انجام و ابلاغ آن از نظرات متخصصان و کارشناسان مسائل دینی استفاده نکرده است؟

در این بیانیه تصریح شده است: امروز اگر جامعه ستایشگران مذهبی بر لزوم فعالیت هیئت‌های مذهبی و برپایی مجالس دعا و مناجات تأکیددارند، این بیان منافاتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارد و هیئات مذهبی در اجرای مراسم‌های ماه محرم این موضوع را اثبات کردند و به ‌تصریح رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بهترین گروهی که دستورالعمل‌ها را رعایت کردند و در کمک‌های مؤمنانه شرکت کردند همین هیئتی‌ها و تشکل‌های دینی بودند.

در این بیانیه آمده است: جامعه ستایشگران مذهبی استان معتقدند تعطیلی محافل معنوی و مذهبی در این شرایط سخت از جهت روحی و روانی، بهداشتی و جسمانی جامعه را دچار آسیب می‌کند درحالی‌که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانیم شاهد برگزاری مراسم معنوی در ایام ماه مبارک رمضان باشیم و مردم ولایتمدار متعهد و متدین خواهان تجدیدنظر در زمینه رفع برخی از محدودیت‌ها در ایام ماه مبارک رمضان هستند.

این بیانیه در انتها می‌افزاید: جامعه ستایشگری استان خراسان رضوی همانند گذشته بر لزوم فعالیت‌های خود در برپایی مجالس دعا و مناجات در ماه مبارک رمضان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تأکیددارند و از ستاد ملی مقابله با کرونا انتظار است با برنامه‌ریزی سنجیده و مناسب‌تری در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسمات این ماه پربرکت به یاری جامعه ستایشگری بشتابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها