دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

جنایت فراموش نشدنی آل سعود علیه کودکان مظلوم یمنی!

در سایه سکوت سازمان‌های بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر در هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی به دلیل تبعات جنگی که آل سعود شش سال بر این کشور تحمیل کرده است، جان می‌دهد.
کد خبر: ۴۵۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۲ - 13April 2021

جنایت فراموش نشدنی آل سعود علیه کودکان مظلوم یمنی!گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: شش سال پیش ائتلافی تحت رهبری عربستان سعودی و با چراغ سبز آمریکایی‌ها و برخی از کشور‌های اروپایی جهت سرکوب انقلاب یمنی‌ها و بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن به قدرت علیه یمن فقیرترین کشور جهان عرب شکل گرفت. حملات این ائتلاف که به ائتلاف متجاوز سعودی معروف شده است، شش سال است که بدون توقف علیه یمنی‌ها تداوم دارد و تاکنون نتیجه‌ای جز نابودی زیرساخت‌های این کشور و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار نداشته است.

جهان شاهد است که این شش سال گذشته برای ملت مظلوم یمن مخصوصا کودکان یمنی سخت گذشته است و آن‌ها را به قربانیان بزرگ این تجاوز تبدیل کرده است؛ آمار‌های مختلفی از سوی نهاد‌های بین‌المللی تاکنون منتشر شده است و پیش از این، یونیسف اعلام کرده بود که هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی به دلیل تبعات جنگ جان خود را از دست می‌دهد!

اما «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن آماری تکان‌دهنده از قربانیان این حمله ناجوانمردانه توئیت کرده است، او در حساب کاربری خود در یکی از صفحات فضای مجازی نوشته است: هر پنج ثانیه یکی از کودکان یمنی به دلیل محاصره ظالمانه این کشور از سوی دشمن آمریکایی، انگلیسی، عربستانی، اماراتی و همپیمانان آن‌ها، جان خود را از دست می‌دهد!

کل دنیا در جریان است که سعودی‌ها با چراغ سبز متحدان خود از آغاز جنگ تا کنون به دفعات زیرساخت‌های حیاتی و بهداشتی یمنی‌ها را مورد حمله قرار می‌دهند و در هر حمله علاوه بر تخریب ۱۰۰ درصدی زیرساخت‌ها، تعدادی از شهروندان غیرنظامی اعم از کودکان، زنان و سالمندان نیز جان خود را از دست می‌دهند؛ اما جالب است که این اقدامات در سایه سکوت سازمان‌های بین‌المللی که مدعی حقوق بشر هستند، صورت می‌گیرد.

همه ما می‌دانیم که غربی‌های مدعی حقوق بشر با حمایت‌های خود از آل سعود در این جنایات شریک هستند و با سکوت خود بر این جنایت‌ها مهر تایید می‌زنند. ما در این شش سال ندیدم که یک نفر از مسئولان غربی یا آمریکایی که به زعم خود مدافع حقوق بشر هستند، نسبت به جنایاتی که سعودی‌ها و متحدانشان در یمن مرتکب می‌شوند، موضع گیری کنند، یا خواستار توقف این جنایت‌ها شوند.

حتی برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که نمایندگان مجالس اروپا و آمریکا حق اظهارنظر درباره یمن و جنایتی که در این کشور از سوی سعودی‌ها انجام می‌شود، ندارند. سانسور همراه با ممنوعیت اظهار نظر در رسانه‌ها و جایگاه‌های مسئولیتی در این کشور‌ها اعمال شده و کسی حق ندارد درباره آن سخن بگوید یا آن را محکوم کند؛ البته نباید از آن‌ها انتظاری غیراز این داشت، اما برخی از کشور‌های اسلامی نیز در این میان مقصر است و چه بسا تقصیر کشور‌های اسلامی در بحران‌هایی که برای مسلمانان شکل می‌گیرد، بیشتر از دشمنان اسلام باشد، چرا که بی‌تفاوتی مسلمانان و کشور‌های اسلامی نسبت به تحولات جهان اسلام باعث شکل‌گیری بسیاری از مسائل و مشکلات برای مسلمانان در منطقه شده است.

اگر کشور‌های اسلامی نسبت به جنایات سعودی‌ها در یمن واکنش جدی از خود نشان می‌دادند و با این رژیم قطع ارتباط می‌کردند و روابط اقتصادی خود را نیز قطع می‌کردند، جنایات سعودی علیه یمن پایان می‌یافت و دیگر شاهد قربانی کودکان مظلوم یمنی نمی‌شدیم!

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار