شهیدی که مردم تبریز را با یکدیگر هم‌قسم کرد

پس از شهادت «خسرو علی‌آبادی»، مردم تبریز در بیانیه‌ای باهمدیگر هم‌قسم شدند تا در مقابل ضدانقلاب بسیج شوند.
کد خبر: ۴۵۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۳ - 01May 2021

شهیدی که مردم تبریز را با یکدیگر هم‌قسم کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، با آغاز نهضت انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، خیل عظیمی از اقشار جامعه درصدد مبارزه با رژیم فاسد پهلوی برآمدند  که یکی از این اقشار ورزشکاران بودند؛ ورزشکارانی که با روحیه شهادت‌طلبی در کنار ورزش حرفه‌ای خود، برای پیروزی انقلاب اسلامی با مزدوران رزیم منحوس پهلوی جنگیده و مدال‌های افتخار را یکی پس از دیگری درو کردند تا آیندگان در تاریخ از آن‌ها به نیکی یاد کنند.

جامعه ورزشی آذربایجان شرقی هم دوران انقلاب نماد پهلوانی و شهادت را نشان داده است و نام دلاورمردانی از آن‌ها در دفتر شهدای انقلاب به ثبت رسیده است. «خسرو علی‌آبادی» یکی از این شهداست.

زندگی‌نامه شهید «خسرو علی‌آبادی»

«خسرو علی‌آبادی» ۷ اردیبهشت سال ۱۳۳۳ در تبریز به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را به نحو احسن به اتمام رساند. از کودکی به ورزشی علاقه داشت و به ورزش اهمیت بسیار می‌داد و فوتبال را خوب بازی می‌کرد.

فعالیت جدی خسرو علیه رژیم شاهنشاهی از همان دوران دبیرستان شروع شد. وی از ۲۰ بهمن سال ۱۳۵۴ به خدمت سربازی اعزام شد و در کمال اشتیاق به فراگیری آموزش‌های نظامی و اطلاعات مربوط به آن پرداخت و متصدی مرکز هدایت آتش توپخانه شد.

همان آموخته‌های خدمت سربازی، توشه‌ای برای ادامه راه سرخ او شد. بعد از اتمام خدمت سربازی در مدرسه عالی ورزش به تحصیل پرداخت و در مسابقه دو ۱۰۰ متر اول شد و پس از آن در رشته تخصصی خود به مدال‌های طلا و نقره دست یافت.

وی قبل از انقلاب در جریان شخصیت، افکار و رفتار مبارزاتی امام خمینی (ره) علیه رزیم دیکتاتوری شاه قرار گرفته و همیشه از ولایت سخن می‌گفت.

خسرو بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در راه آرمان‌های اسلامی و ملی خود با کوله‌باری از تجارب سربازی‌اش در ارتش، در تشکیل هسته‌های اولیه مقاومت در تبریز نقش فراوانی ایفا کرد و در جریان فتنه خلق مسلمان که صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی را تصرف کرده بودند نیز در بازپس‌گیری و حفظ و نگهداری آن از حملات بعدی، نقش بارزی داشت.

وی با حکم دادگاه به‌عنوان فرمانده عملیات، با تنی چند از پاسداران برای دستگیری یکی از عوامل آن حادثه به هشترود اعزام شد؛ اما از قرار معلوم، خبر اعزام نیرو‌های سپاه به آنان رسیده بود و آن‌ها خود را برای درگیری با نیرو‌های سپاه آماده کرده بودند؛ بنابراین وقتی خسرو از ماشین پیاده شد تا محل سکونت آن‌ها را جویا شود، به‌طور غیرمنتظره‌ای با رگبار گلوله‌های آنان مواجه شده و به شهادت رسید.

بیانیه مردم تبریز

پس از شهادت «خسرو علی‌آبادی»، مردم تبریز در بیانیه‌ای باهمدیگر هم‌قسم شدند تا در مقابل ضدانقلاب بسیج شوند.

در این بیانیه آمده است:

«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ

قسم می‌خوریم به خون پاک «خسرو علی‌آبادی» که ضد انقلابیون را سرکوب بنماییم و عاملین شهادت برادرمان را به سزای اعمال خویش برسانیم».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار