دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

آمریکا و روسیه صادرکننده ۵۷ درصد سلاح‌ها در جهان

ایالات متحده آمریکا با ۳۷ درصد و روسیه با ۲۰ درصد تا سال گذشته میلادی بزرگترین صادرکننده سلاح در جهان محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۴۵۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۶ - 15April 2021

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس: براساس اخبار منتشره در رسانه‌ها، بعد از تجارت مواد مخدر که بزرگترین منبع درآمدی محسوب می‌شود، تجارت اسلحه در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و این باعث شده تا هرکدام از کشور‌های صادرکننده اسلحه به دنبال فروش بیشتر و بازار‌های جدید باشند و چنانچه کشوری بخواهد از رقبای مطرح در صنعت اسلحه‌سازی تسلیحاتی را خریداری کند، بعضاً با واکنش‌های متعددی روبه‌رو می‌شود.

به‌عنوان مثال، زمانی که ترکیه سفارش خرید سامانه‌های پدافندی «S۴۰۰» را به روسیه داد، ایالات متحده آمریکا به‌عنوان رقیب روسیه نسبت به این سفارش دولت ترکیه واکنش منفی نشان داد. این نشان می‌دهد که به دست گرفتن بازار فروش سلاح تا چه حد برای صادرکننده‌های آن حایز اهمیت است و هر روز هم رقابت تسلیحاتی در میان کشور‌های مطرح در ساخت و صادرات اسلحه بیشتر می‌شود.

آمریکا و روسیه صادر کننده ۵۷ درصد سلاح در جهان

البته غیر از دو کشور یادشده، کشور‌های دیگری نیز هستند که سهمی قابل توجه در بازار سلاح دارند که بر اساس آنچه «موسسه تحقیقاتی صلح استکهلم» منتشر کرده، بزرگترین سهم جهانی از صادرات عمده اسلحه طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ مربوط به ۱۰ کشور بوده است.

مطابق نمودار ترسیم شده در این زمینه، ایالات متحده آمریکا ۳۷ درصد، روسیه ۲۰ درصد، فرانسه ۸/۲ درصد، آلمان ۵/۵ درصد، چین ۵/۲ درصد، بریتانیا ۳/۳ درصد، اسپانیا ۳/۲ درصد، رژیم صهیونیستی ۳ درصد، کره جنوبی ۲/۷ درصد، ایتالیا ۲/۲ درصد و سایر کشور‌ها هم جمعاً ۹/۶ درصد از بازار سلاح را در بازه زمانی مورد اشاره در دست داشتند.

انتهای پیام / 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار