امیر پوردستان در دیدار با وابستگان نظامی:

دخالت بیگانگان آتش جنگ یمن را شعله‌ورتر خواهد کرد/ نیازی به سلاح‌های نامتعارف نداریم

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه بحران یمن به جز مصالحه و گفتگو راهکار دیگری نخواهد داشت، گفت: راهبردهای غلط و زیاده‌خواهی برخی کشورهایی که خود را نماینده صلح جهانی می‌دانند نه‌تنها کمکی به ثبات و امنیت جهان نمی‌کند، بلکه آن‌ها هر روز آتش جنگ جدیدی را در منطقه روشن کرده‌اند.
کد خبر: ۴۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ - 21April 2015

دخالت بیگانگان آتش جنگ یمن را شعله‌ورتر خواهد کرد/ نیازی به سلاح‌های نامتعارف نداریم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در دیدار با وابستگان نظامی خارجی مقیم کشور که شب گذشته به مناسبت روز ارتش در ستاد این نیرو برگزار شد، با اشاره به اهمیت استراتژیک منطقه غرب آسیا اظهار کرد: این منطقه  یکی از مهمترین مناطق استراتژیک جهان است، که متأسفانه همانطور که میبینیم امروز قسمتهایی از آن درگیر جنگهای نیابتی، فرقهای و افراطیگری شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز در شرق و غرب ایران و همچنین در حوزه خلیج فارس توطئه بیگانگان، افراطی گری و اقدامات وحشیانه تروریستی و جنگهای نیابتی در حال طرحریزی و اجراست، افزود: مجموعهای از تروریستها اعم از عناصر افراطی القاعده، داعش و سایر گروهکهای تروریستی با تحریک، حمایت و هدایت کشورهای به ظاهر طرفدار حقوق بشر برابر سناریوهای ابلاغی از سوی اربابانشان در حال جنایت علیه بشریت هستند.

امیر پوردستان با اشاره به اینکه تروریسم و افراطیگری پدیدهای منطقه ای نیست، که تنها ملتها و دولتهای یک منطقه با آن مواجه باشند، تصریح کرد: تروریست و افراطیگری امروز مشکل جهانی است که بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر در پیدایش آن نقش کلیدی داشته و برخی دیگر از کشورهای منطقه از آنها (تروریستها) حمایت میکنند.

وی همچنین خطاب به وابستگان نظامی حاضر در جلسه تاکید کرد: بی تردید نهال تروریست در بستر تبعیض، بی عدالتی و پایمال کردن حقوق ملتها بارور شده و با فرهنگ خشونت رشد یافته است، از اینرو برای ریشهکن کردن آن عدالت، صلح و دوستی و محترم شمردن حقوق همه ملتها و جوامع بشری را توسعه داد و از تحریف ادیان الهی جهت توجیه دیدگاههای خود جلوگیری کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه غربستیزی رایج در جهان امروز محصول افراطیگری و واکنش به بردهداری و نژادپرستی دیروز است، گفت: همه آنهایی که در تشکیل گروهکهای تکفیری تروریست در عراق ، سوریه، یمن، افغانستان و پاکستان نقش داشتهاند باید بدانند که همین تروریستهای دستپروده آنان روزی گریبانشان را خواهند گرفت، چراکه این واقعیت را گروهکهای طالبان و القاعده یک دهه قبل در افغانستان به روشنی به همه جهانیان ثابت کردند.

وی خاطرنشان کرد: تروریستهایی که با نیرنگ آمریکاییها و با هدف خارج کردن نیروهای شوروی سابق از افغانستان به وجود آمده بودند در مدت زمان کوتاهی پس از انجام اولین مأموریت واگذاری از سوی اربابانشان تغییر جهت داده و منافع آمریکا و همپیمانانش را در سطح منطقه مورد حمله قرار دادند.

وی تأکید کرد: بدیهی است که در مورد گروهکهای تروریستی داعش، النصره، بوکوحرام و سایر گروهکهای وابسته به القاعده که در عراق، سوریه، یمن و لبنان و... که به جنایت علیه بشریت میپردازند این موضوع محقق خواهد شد.

امیر پوردستان در ادامه با اشاره به تحولات یمن و دخالت بیگانگان در این کشور گفت: دوستان عزیز امروز کشور مستقل یمن به جرم استقلالطلبی، صلحطلبی و عدالتخواهی از سوی تروریستهای القاعده و کشورهای پشتیبان آن مورد هدف قرار گرفته و تلفات و خسارات فراوانی را متحمل میشود.

وی در این رابطه افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که راهبردهای غلط و زیادهخواهی برخی کشورهایی که خود را نماینده صلح جهانی میدانند نه تنها کمکی به ثبات و امنیت جهان نمیکند بلکه آنها هر روز آتش جنگ جدیدی را در منطقه روشن کردهاند اما بحران یمن به جز مصالحه و گفتوگو راهکار دیگری نخواهد داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: مقامات ایران بارها اعلام کردهاند که با تمام مساعی خود حاضر به همکاری سازنده و تعامل مبتنی بر احترام متقابل جهت حل ریشهای مناشقات منطقهای و بینالمللی هستند و آمادگی دارند در مسیر تحکیم و تثبیت صلح و دوستی واقعی در منطقه و جهان تلاش کنند، اما ظاهراً برخی از کشورهای مدعی حقوق بشر به دلایل نامشخص به تحقق این مهم تمایل چندانی ندارند.

وی گفت: ملت بزرگ ایران بارها متذکر شده بر اساس باورها و اعتقادات دین مبین اسلام و فتوای مرجع عالی قدر و رهبر معظم انقلاب بهکارگیری سلاحهای هسته ای و کشتار جمعی را حرام و مغایر اصول شرافت انسانی دانسته و خواهان منطقهای عاری از سلاحهای کشتار جمعی و هستهای است.

امیر پوردستان تاکید کرد: قدرت ملی ایران علاوه بر اتکاء به نیروهای مسلح مقتدر خود بر پایه قدرت نرم یعنی فرهنگ کهن و غنی ایرانی اسلامی و تکیه بر دانش و فناوری برگرفته از تلاش دانشمندان و نخبگان کشور استوار است و این کشور به هیچ وجه به سلاحهای نامتعارف نیاز ندارد.

وی افزود: نیروهای مسلح ایران نیز بر این باورند که با قدرت ایمان و سلاحهای متعارف و بومی خود قادر به حفاظت از منافع ملی و دفع مقتدرانه هرگونه تجاوز علیه کشور هستند. این موضوع طی 8 سال جنگ تحمیلی صدام علیه کشورمان و نیز در زمینگیر کردن و سرکوب گروهکهای تکفیری و تروریستی به اثبات رسیده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با اشاره به مذاکرات هستهای و لغو فوری تحریمها از سوی طرف غربی مذاکره، اظهار کرد: مرحلهی دیگری از مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه کشورهای 1+5 در حال سپری شدن است که استقبال ایران از مذاکره از موضع قدرت و عزت بوده و به چرخه کامل فناوری هستهای دست یافته و این مذاکرات صرفاً جهت شفاف سازی فعالیتهای صلحآمیز هستهای ایران بوده و نشان دادن تعامل با جامعه بینالملل، لذا انتظار این است که طرف مقابل نیز به تحریمهای ظالمانه علیه ملت ایران پایان دهد.

وی همچنین گفت: پایبندی جمهوری اسلامی ایران به مفاد مذاکرات هستهای ژنو و بیانیه سوئیس بر اساس وفای به عهد دینی، ملی و انسانی و اثبات باور خود جهان بدون خشونت و عاری از سلاحهای هستهای است.

امیر پوردستان تصریح کرد: امروزه هیچ دولت و ملتی به تنهایی قادر به تأمین کامل منافع و امنیت خود و همپیمانانش نیست و امنیت، رفاه و سعادت کشورها در پرتو همکاریهای گروهی، منطقهای و بینالمللی میسر و محقق میشود.

وی در پایان با تاکید بر تعامل میان کشورهای همپیمان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح قدرتمند ایران آمادگی دارند در راستای راهبردهای کلان دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جهت گسترش امنیت و ثبات با نیروهای مسلح کشورهای دوست و همپیمان همکاری کرده و در جهت دستیابی به صلح و دوستی پایدار تلاش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها