در ماه مبارک رمضان؛

برنامه‌های قرآنی بنیاد شهید تشریح شد

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید «مسابقه تفسیر از سوره‌های قدر و مؤمنون»، «پویش مردمی بهار قرآن با شهدا»، «گلشن وحی محفل انس با قرآن»، «معرفی شهدای قرآنی» و پخش قرائت قاریان شهید، جانباز و آزاده را از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد شهید در ماه رمضان اعلام کرد.
کد خبر: ۴۵۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰ - 17April 2021

برنامه‌های قرآنی اداره‌كل امور فرهنگی و تبليغات بنیاد در ماه مبارك رمضان تشریح شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اسکندر یارنسب مدیر کل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه بزرگترین معجزه دین ما، کلام و کتاب خدا یعنی قرآن مجید است، اظهار داشت: خداوند متعال این کلام نورانی را در ماه مبارک رمضان و در شب قدر بر وجود نازنین پیامبر مکرم اسلام (ص) نازل کرده است تا چراغ راهنمایی زندگی بشر و همه انسان‌ها در همه زمان‌ها و مکان‌ها باشد. 

برای همین تدبر و تعمق در مفاهیم و مضامین بلند و آسمانی قرآن، قرائت و تلاوت آن و همچنین سرلوحه قرار دادن آموزه‌های قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی از توصیه‌ها، تأکیدات وارده در آیات، روایات و سیره معصومین (ع) است که در ماه مبارک رمضان از تأکیدات و ثواب مضاعفی برخوردار است.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بر همین اساس، «مسابقه سراسری تفسیر سوره‌های قدر و مؤمنون» بین جامعه هدف، در قالب ٢٣ سوال و در دو مرحله استانی و ملی برگزار می‌شود که در مرحله استانی از هر ۱۰۰ نفر ایثارگری که به همه سوالات جواب صحیح داده باشند، دو نفر به قید قرعه انتخاب می‌شوند (در هر استان حداقل دو و حداکثر ١٤نفر) و در سطح ملی نیز از بین تمام کسانی که در همه استان‌ها جواب صحیح داده باشند، ٢٣ نفر انتخاب شده و با اهدای جوایزی تقدیر می‌شوند. همچنین از سه استانی که بیشترین شرکت‌کننده در مسابقه را داشته باشند، تقدیر خواهد شد.

یارنسب «پویش مردمی بهار قرآن با شهدا» را یکی دیگر از برنامه‌های اداره کل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران در ماه مبارک رمضان اعلام کرد و افزود: این پویش برای عموم افراد جامعه برگزار می‌شود و هر نفر به نیابت از یک یا چند شهید، یک یا چند جزء یا کل ختم قرآن را انتخاب و در طول ماه مبارک تلاوت کرده و ثواب آن را به ارواح طیبه شهدا هدیه می‌کند.

هموطنان عزیز برای شرکت در این پویش مردمی و معنوی می‌توانند به آدرس https://navideshahed.com/fa/news/۵۰۳۴۷۶ مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: بعد از ماه مبارک رمضان عملکرد ادارات کل استانی بر اساس تعداد افراد شرکت‌کننده در این پویش قرآنی و همچنین مسابقه؛ تفسیر، ارزیابی و استان‌های برتر معرفی خواهند شد.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین معرفی شهدای قرآنی، پخش قرائت قاریان شهید، جانباز و آزاده، انتشار وصایای شهدا با موضوع قرآن، نماز و روزه و انتشار وصایای شهدای قرآنی در صدا و سیما و شبکه‌های مجازی را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ماه مبارک رمضان اعلام کرد و افزود: برنامه «گلشن وحی» و «محفل انس با قرآن» در حسینیه‌های شهدا و محافل و مجالس قرآنی از دیگر برنامه‌های اداره امور قرآنی اداره‌کل امور فرهنگی و تبلیغات است که با رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا در بعضی استان‌ها به‌صورت حضوری و در برخی استان‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار