دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

آزمون استخدامی ۱۶ هزار تن فرزند شاهد و جانبازان/ وضعیت نامعلوم ۱۴ هزار فرزند باقیمانده از جانبازان

رئیس بنیاد شهید هفته گذشته خبر از انتشار دفترچه آزمون استخدامی برای استخدام ۱۶ هزار فرزند شاهد و جانبازان ۷۰ درصد داد، اما همچنان وضعیت ۱۴ هزار فرزند شاهد و جانباز از مجموع ۳۰ هزار فرزند شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد فاقد شغل نامشخص است.
کد خبر: ۴۵۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۲ - 18April 2021

انتشار دفترچه آزمون استخدامی برای ۱۶ هزار فرزند شاهد و جانباز/ وضعیت نامعلوم ۱۴ هزار فرزند جانباز باقیماندهبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سال گذشته سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید در نشستی خبری مکلف شدن دولت برای اجرای بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر استخدام تمامی فرزندان شاهد و جانباز بالای ۷۰ درصد را یادآور شد و عنوان کرد آزمونی خاص برای استخدام جامعه هدف برگزار می‌شود.

استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر یکی از موضوعات مهم و محول شده به بنیاد شهید و امور ایثارگران است که با صحبت‌های سال گذشته رئیس این بنیاد برای استخدام همه فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد تا پایان دولت دوازدهم، قول عملی کردن این وعده را داده بود. به گفته آمارها مجموع فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد فاقد شغل ۳۰ هزار نفر است.

در حالی مسوولیت ایجاد شغل برای فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد به بنیاد شهید و دولت واگذار شده است که قانون بر اجرای سهمیه ۲۵ درصدی استخدامی‌های کل کشور تاکید دارد، به این معنی که سازمان‌ها در طول این سال‌ها باید ۲۵ درصد نیرو‌های استخدامی خود را از میان فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد تامین می‎کردند، اتفاقی که از شواهد پیداست به آن تمام و کمال عمل نشده است.

به تعویق افتادن اجرای این قانون باعث شده بود تا چندی پیش تشکل‌های فرزندان شاهد و ایثارگر طی بیانیه‌های جداگانه‌ای خواستار عمل به اجرای هرچه سریعتر آن شوند. مخاطب این انتقاد سازمان امور اداری و استخدامی بود و فرزندان شاهد و ایثارگر به کم توجهی این سازمان انتقاد داشتند.

حال هفته گذشته و در حاشیه جلسه هیئت دولت سعید اوحدی خبر خوش انتشار دفترچه آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد را اعلام کرد و گفت: «بر اساس هماهنگی خوبی که با وزارت علوم، سازمان سنجش و به خصوص سازمان اداری استخدامی انجام شد، خوشبختانه دفترچه آزمون استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد منتشر شده و این عزیزان یک هفته فرصت دارند فرم مربوطه را تکمیل و ارسال کنند.»

وی همچنین یادآور شد که متقاضیان باید قبل از ثبت نام به سامانه «سجایا» وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه و آخرین وضعیت اطلاعات خود را بررسی کرده و تطبیق دهند.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد که در این آزمون هر متقاضی فرصت سه انتخاب شغل محل را دارد و محل‌هایی که داوطلبان انتخاب می‌کنند دیگر قابل تغییر نیست. این آزمون تخصصی نیست و برای اولین بار است که چنین آزمون اختصاصی برای فرزندان شهدا و جانبازان برگزار می‌شود و این عزیزان در یکی از سه انتخابی که دارند پذیرفته می‌شوند.

گفته شده است که به دستور رئیس جمهور در آزمون استخدامی فرزندان شاهد و ایثارگر ۱۶ هزار نفر از فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد به استخدام دولت درخواهند آمد.

هرچند طبق صحبت‌های رئیس بنیاد شهید تعداد فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۶۰ درصد فاقد شغل ۳۰ هزار نفر است و آزمون جدید استخدامی برای ۱۶ هزار نفر از این فرزندان شغل ایجاد می‌کند، باید دید وضعیت استخدام باقی فرزندان شاهد و جانبازان چگونه خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار