یادداشت/ علی عبدالصمدی

۲۹ فروردین؛ یادآور حماسه‌آفرینی سلحشوران ارتش

در آغاز دهه پنجم دفاع مقدس، رسالت رسانه‌های مختلف این است که به انحاء مختلف شجاعت و سلحشوری بزرگمردان عرصه‌های تدافعی را برای نسل‌های بعدی تبیین کنند.
کد خبر: ۴۵۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۹ - 18April 2021

ارتشگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- علی عبدالصمدی؛ ارتش یکی از ارکان نظامی مهم هر کشور و ضامن امنیت است. ارتش ایران یکی از قدیمی‌ترین ارتش‌های جهان به شمار می‌رود. بنا به فرمان امام خمینی (ره) بیست و نهم فروردین سال ۱۳۵۸ روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامیده شده است. ارتش در کنار سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح چهار رکن اصلی نیرو‌های مسلح کشورمان را تشکیل می‌دهند.

ارتش هم در زمان مبارزه در راستای پیروزی انقلاب اسلامی پیشگام بود و هم در دوران دفاع مقدس از ارکان تدافعی ایران عزیز به شمار می‌رفت. این نیروی مسلح در طول دوران دفاع مقدس و حتی دوران پس از آن شهدای بسیاری تقدیم این آب و خاک کرد. ارتش در دوران جنگ تحمیلی ۴۸ هزار شهید تقدیم این سرزمین کرد؛ شهدایی که با ایمان و باور و اعتقادی که داشتند تا پای جان ایستادند. با وحدت و یکپارچگی مقاومت کردند، اما برای حفظ آب و خاک ایران عزیز با دشمنان مذاکره نکردند.

سلحشوران ارتشی با اتکا به ذات اقدس الهی از مرز‌های هوایی و زمینی و دریایی‌مان دفاع کردند و مصالح شخصی و جناحی و حزبی خود را بر حفظ کیان کشور مقدم نشمردند. شهید علی صیاد شیرازی، شهید جواد فکوری، شهید ولی‌الله فلاحی، شهید موسی نامجو، شهید مسعود آقامنفرد نیاکی و... از سلحشوران عرصه‌ی دفاعی ارتش بودند که برای دفاع از مام میهن از جان خود گذشتند.

اختصاص یک روز بخصوص در تقویم ملی کشور و نوشتن ده‌ها و صد‌ها مقاله برای تجلیل و تمجید از مقام ابرمردان جوانمرد عرصه‌های تدافعی به‌ویژه جان بر کفان ارتش، حتی ذره‌ای از زحمات این سلحشوران عرصه‌ی دفاع مقدس را جبران نمی‌کند. بسیاری از نوابغ نظامی کشورمان در دوره‌های مختلف مخصوصاً در دوران جنگ تحمیلی برای در برافراشته ماندن پرچم مقدس کشورمان از جان خود گذشتند و به فیض عظمای شهادت نائل آمدند.

امروز و در آغاز دهه‌ی پنجم دفاع مقدس، رسالت رسانه‌های مختلف این است که چه در این روز خاص و چه در دیگر ایام و مناسبت‌های سال، به انحاء مختلف شجاعت و سلحشوری بزرگمردان عرصه‌های تدافعی را برای نسل‌های بعدی تبیین کنند.

انتهای پیام/ 133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار