سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در مجلس:

افزایش چشم‌گیر حقوق سربازان در سال جاری/ حمایت تمام قد مجلس از حقوق سربازان محقق شد

خضریان گفت: با تلاش‌ها و پیگیری مجلس شاهد افزایش حقوق سربازان هستیم. براساس میانگین حقوق سربازان از ۴۴۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ به یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۵۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷ - 21April 2021

افزایش چشم گیر حقوق سربازان در سال جاری/ حمایت تمام قد مجلس از حقوق سربازان محقق شد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علی خضریان» سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در مجلس در گفت‌وگویی اظهار داشت: سال گذشته با استناد به ماده ۴۹ و ۵۰ قانون خدمت وظیفه عمومی در خصوص حقوق سربازان وظیفه مشخص شد تنها ۱۳ درصد از حقوق مصوب تمامی سربازان پرداخت می‌شد، از وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح که مسئول تأمین این بودجه است، با طرح سؤالی موضوع پیگیری شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر و با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم فزاینده در کشور، که مشکلات معیشتی فراوانی را برای عموم جامعه خصوصاً اقشار ضعیف فراهم کرده است و سربازان در حال خدمت نیز عموماً از قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه محسوب می‌شوند. از رسالت‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، کشور است و ماده ۴۹ و ۵۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، دولت را بر پرداخت ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق پایوران به سربازان مجرد و متأهل ملزم نموده است که تأمین بودجه موردنیاز به عهده وزارتخانه دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بود و باید در اختیار نیرو‌های مسلح قرار می‌گرفت.

با تلاش‌ها و پیگیری مجلس شاهد افزایش حقوق سربازان هستیم  

وی افزود: با تلاش‌ها و پیگیری مجلس شاهد افزایش حقوق سربازان هستیم، بر اساس میانگین حقوق سربازان از ۴۴۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ به یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سال جاری افزایش‌یافته و در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به کارکنان موصوف در مناطق عادی یک میلیون و ۵۰ هزار تومان و حداکثر آن چهار میلیون تومان در مناطق عملیاتی است.

خضریان تأکید کرد: سربازی باید از سرباز، یک عاشق به وطن بسازد، یعنی یک مدافع امنیت و اقتدار ملی، ایثارگر و فداکار، وظیفه‌شناس و وطن‌پرست تا بتواند بادل و جان پایبند نظام و اهداف انقلاب باشد این امر مستلزم حمایت‌های مادی و معنوی از سربازان است، امیدوارم علاوه برافزایش حقوق شاهد تحولات جدی‌تری در حوزه سربازی باشیم.  

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها