یادداشت/ عصمت دهقانی

مقاومت برادران سپاهی در برابر توطئه‌های دشمن ستودنی است

برادران سپاهی ثانیه‌ای از رسالت خویش در صیانت از انقلاب اسلامی غافل نبوده‌اند و همواره در برابر توطئه‌های دشمن قسم خورده انقلاب ایستادگی کردند.
کد خبر: ۴۵۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰ - 22April 2021

مقاومت برادران سپاهی در برابر توطئه های دشمن ستودنی است

گروه استان‌های دفاع‌پرس ـ عصمت دهقانی؛ سپاه پاسداران در بیش از چهار دهه که از عمر پر برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد، بینش و آگاهی را بازوی ایمان خویش کردند و  با تقویت توان نظامی خود  خار چشم دشمنان شده اند.

لازمه سر افرازی و استقلال و تسلیم نشدن در برابر دشمن، مقاومت و پایداری آگاهانه است. از این رو نیروهای انقلابی جمهوری اسلامی ایران در سختت‌رین شریط فشارهای نا جوانمردانه دشمن را تحمل کردند ولی تن به سازش ذلت بار ندادند و حفظ و استقلال و شرف و آزادی ملت برای آنها از هر چیزی مهم تر بود چنانچه امام خمینی (ره) فرمودند: اگر ما تسلیم آمریکا و ابرقدرتها می‌شدیم، ممکن بود امنیت و رفاه ظاهری درست شود و قبرستان‌های ما پر از شهدای عزیز ما نمی‌گردید، ولی مسلما استقلال و آزادی و شرافتمان از بین می‌رفت.

امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت ماه 1358 برای پاسداری و صیانت از انقلاب و ایجاد امنیت و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، فرمان تشکیل و سازماندهی  سپاه پاسداران را صادر کردند .پاسدران انقلاب اسلامی با تیزهوشی، تقوی، سازش ناپذیری  با بیگانگان سپاه را به الگوی استقامت و پایداری در برابر ظالمان تبدیل کردند. به نحوی که دوست و دشمن به  توان، روحیه آزادگی و شجاع بودن سپاه پاسادران اذعان دارند.

سپاه پاسداران از همان ابتدای شکل گیری  در سرکوبی ضد انقلابیون و  برای مقابل با غائله هایی که  در برخی از استان‌های مرزی شکل گرفت،  با شجاعت هر چه تمامتر  پا به میدان جهاد گذاشتند.

با شروع جنگ تحمیلی با اطاعت از ولی امر مسلمین و با الگو قرار دادن سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)، در مقابل یزیدیان زمان قد علم کردند و دو شادوش سایر برادران رزمنده خود برای دفاع از ارزش‌ها، آرمان‌ها ، تمامیت ارضی  به میدان جهاد قدم گذاشتند.

رزمندگان سپاه پاسداران در طی هشت سال دفاع مقدس با حماسه آفرینی‌ها، رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌ها  به استقبال شهادت شتافتند و چرا که خوب می‌دانستند در اسلام استقبال از شهادت برای تحقق آر مانهای بلند الهی و انسانی ارزشی متعالی است و چنین مرگی خود سعادتی بی‌مانند است که انسان‌های وارسته و شایسته آرزوی دست یافتنش را دارند.

رزمند گان سپاهی در دوران دفاع مقدس با تقدیم  حاج حسین خرازی‌ها، حاج حسن باقری‌ها، محمد بروجردی‌ها، مهدی باکری‌ها و محمد ابراهیم همت‌ها و  هزاران شهید گلگون کفن دیگر، نقش مهمی در پیروزی جمهوری اسلام ایران در این جنگ نابرابر داشت.

بعد از دوران دفاع مقدس برادران سپاهی ثانیه ای از رسالت عظیم خویش در حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی و انتقال آن به دیگر مناطق جهان غافل نبوده اند و همواره در برابر توطئه‌های دشمن قسم خورده این انقلاب  با بصیرت مثال زدنی و  با پیروی از مقام عظمای ولایت، ایستادگی کردند که این مقاومت ستودنی است.

هر زمانی که حادثه و بحرانی غمی را بر چهره مردم نشانده، برادران سپاهی از اولین گروه‌هایی بوده اند که با تمام توان به میدان آمده و   در زدودن غم از چهره هموطنان آسیب دیده خود نقش مهمی ایفا کرده اند.

 با شیوع ویروس کرونا از خود گذشتگی برادران سپاهی، بسیجی و جهادگر، جلوه های نابی از ایثار و از خود گذشتگی خلق کردن و در  کتاب تاریخ انقلاب به ثبت رساندند که یاد آور حماسه آفرین‌های دوران دفاع مقدس بود.

اگر امروز جبهه مقاومت در منطقه زنده و پویا در برابر زیاده خواهان  شجاعانه ایستادگی می‌کند نشات گرفته از  از همان روزهایی است که شهادت سپیده ایمان را نوید داد و امید خزان زده بشر بهاری شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و رشد کرد و بالنده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها