سرلشکر باقری:

نقش مؤثر سردار «حجازی» در تقویت جبهه مقاومت/ قدرت حزب‌الله لبنان فراتر از تصور دشمنان است

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: سردار حجازی برای تعمیق سازماندهی حزب‌الله لبنان فعالیت‌های ارزشمندی در ابعاد گوناگون انجام داد که تنها بخش کوچکی از آن شکل‌دهی به صنعت پیشرفته موشکی در حزب‌الله است.
کد خبر: ۴۵۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴ - 25April 2021

سرلشکر باقریبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (یکشنبه) در مراسم گرامیداشت شهید «سید محمد حجازی» جانشین فقید فرمانده نیروی قدس سپاه، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان و بهار قرآن گرد هم آمدیم تا شهید گرانقدری را ارج نهیم.

وی با بیان اینکه آیات سوره توبه را مصداق زندگی و عملکرد سردار شهید سید محمد حجازی دیدم، افزود: در مدت آشنایی بیش از ۴۰ ساله‌ام با شهید حجازی و مقطعی که با این شهید همکاری داشتم، وی را با روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر در راه جهاد فی سبیل الله شناختم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: شهید حجازی با خدای خود عهد بسته بود که در راه خدا با جان و مال خود قیام و مبارزه کند، خستگی نشناسد، دشمنان خدا را از پای درآورد و در نهایت به شهادت برسد؛ خدا نیز بهشت و رضوان خود را که در آیات الهی وعده داده است، نصیب او کرد و‌ چه‌کسی از خداوند وفادارتر به عهد است؛ پس بشارت باد بر سردار حجازی عزیز این داد و ستد بی‌نظیر با خداوند متعال و اینکه این یک فوز عظیم و پیروزی بزرگ است.

سردار باقری اضافه کرد: ویژگی‌های که در سوره مورد اشاره آمده است را در سرتاسر زندگی و تلاش‌های زندگی این بزرگوار شاهد بودیم؛ توبه و تضرع به درگاه الهی و عبادت و‌ بندگی‌ دائمی و نورانیت در زندگی او نمایان بود؛ سپاس و‌ شکرگزاری دائمی از نعمات الهی و‌ تلاش خستگی‌ناپذیر در راه مجاهدت فی سبیل‌الله در جبهه‌های دفاع مقدس، سفر به خوزستان و غرب کشور، مأموریت‌های واگذاری در سرتاسر کشور و حرکت برای مجاهدت و مقابله با تروریسم و صهیونیستم در سوریه و لبنان از تلاش‌های وی بود.

وی افزود: رکوع و سجود خالصانه برای خداوند، امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از حدود و مرز‌های الهی چه در برابر بعثی‌ها، چه در برابر صهیونیست‌های کودک‌کش و‌ چه در برابر داعشی‌های تروریست از ویژگی‌های او بود که در آیات شریف سوره توبه قید شده و در زندگی این شهید بزرگوار شاهد بودیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: این شهید بزرگوار در خانواده‌ای مؤمن، متدین، اصیل و انقلابی رشد و‌ در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی تلاش کرد؛ با پیروزی انقلاب اسلامی در کسوت سپاه درآمد و‌ من این بزرگوار را در روز‌های اول دفاع مقدس در پایگاه منتظران شهادت دیده و شناختم. او همچنین با استاد نمونه اخلاق در جبهه‌ها یعنی حجت‌الاسلام شهید «میثمی» نشست و برخاست داشت.

سرلشکر باقری افزود: زمانی که ارتش جنایتکار بعثی تا عمق کشور پیش آمده بود و جبهه‌ها هیچ‌گونه سامانی نداشت، این شهید بزرگوار با صبر، حوصله، مدیریت و تلاش شبانه‌روزی در بخش اعزام نیرو‌های جبهه جنوب، این داوطلبان سر از پا نشناخته، اما بدون سازمان را تحویل می‌گرفت و پس از سازماندهی، این نیروها را به جبهه‌ها گسیل و وضعیت آن‌ها را رصد و اداره می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: در همان ایام، برادر بزرگوار ایشان در خوزستان به شهادت نایل آمد، اما سید محمد به تلاش خود در جبهه ادامه داد؛ در طول دفاع مقدس نیز در مسئولیت‌های گوناگون از جمله در قرارگاه قدس در کنار سردار جعفری مسئولیت عملیات‌های بزرگی را بر عهده داشت و فرماندهی بی‌نظیری را اعمال کرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: از جمله فراز‌های با اهمیت زندگی این سردار عزیز، دوره مسئولیت وی در نیروی مقاومت بسیج بود که این شجره طیبه را به بالندگی رساند، مدت ۱۴ سال در شکل‌دهی و‌ توسعه بسیج تلاش کرد و توانست بسیج را به‌عنوان یک نهال مستحکم و پایدار در تعمیق انقلاب اسلامی در داخل و‌ سازماندهی جوانان و‌ آحاد ملت ایران برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی سازماندهی کند و ارتقا دهد که اثرات این تلاش همواره باقی خواهد ماند.

سردار باقری افزود: پس از آن، سردار حجازی در جایگاه معاون هماهنگ‌کننده و‌ جانشین فرمانده کل سپاه به سطوح عالی‌تر سپاه ارتقا یافت و در این جایگاه‌ها نیز نقش اساسی خود را در پیشبرد مأموریت‌ها و سازماندهی مناسب‌تر سپاه ایفا کرد؛ همچنین ایشان یک دوره پنج ساله در معاونت آماد و‌ پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح اقدامات اساسی و زیربنایی در ساماندهی امورات مرتبط با نیرو‌های مسلح را انجام داد.

این مقام عالی‌رتبه نظامی اظهار داشت: سامانه‌های آمادی، مخابرات و الکترونیک و به‌ویژه تحقیقات صنعتی در نیرو‌های مسلح در بخش‌های زیادی مرهون مدیریت، فکر و تلاش این شهید بزرگوار است.

وی ادامه داد: سرانجام سردار حجازی با علاقه و اصرار فراوان، به جبهه مبارزه با صهیونیسم و مقاومت ضد صهیونیستی پیوست. این شهید بزرگوار برای تعمیق سازماندهی و‌ حل مشکلات اساسی حزب‌الله قهرمان فعالیت‌های ارزشمندی در ابعاد گوناگون انجام داد که تنها بخش کوچکی از آن شکل‌دهی به صنعت پیشرفته موشکی در حزب‌الله است که موشک‌های نقطه‌زن و‌ کوبنده حزب‌الله با سامانه‌ای که او طراحی کرد، امروز در حال تولید قدرت برای اسلام در برابر کفار و‌ صهیونیست‌هاست.

قدرت حزب‌الله لبنان فراتر از تصور دشمنان است
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: دشمنان صهیونیست تنها نسبت به بخش اندکی از قابلیتی که سردار حجازی در آنجا ایجاد کرد، آگاه هستند؛ زیرا واقعیت بسیار بزرگتر، شکننده‌تر و‌ کوبنده‌تر از آن چیزی است که دشمنان از آن مطلع هستند.

سردار باقری گفت: آخرین گام تلاش مثمر ثمر او‌ که اجر خود را با شهادت در این جایگاه دریافت کرد، پذیرش مسئولیت جانشینی نیروی قدس سپاه بود؛ بر اساس ضوابط و سامانه‌های موجود کشورمان و هر کشور دیگری، هر کسی که در سطوح عالی مسئولیت سازمانی قرار داشته، بنا ندارد که در سطوح پایین‌تر مسئولیتی را بپذیرد و پذیرش مسئولیت جانشینی نیروی قدس برای کسی که جانشین فرمانده کل سپاه بوده، معنایی جز اخلاص و وظیفه‌شناسی ندارد.

وی بیان کرد: هنگامی که این شهید بزرگوار حس کرد که ممکن است جبهه مقاومت در مقابله با صهیونیست‌ها و استکبار جهانی پس از شهادت سردار سلیمانی دچار مشکل شود، آمد و با تمام تواضع و فروتنی و اخلاص پرچم مقاومت را در کنار سردار قاآنی در دست گرفت و‌ در مسئولیت جانشینی به خوبی ایفا کرد و در همین مدت اندک شاهد بودیم که با قدرت سازماندهی و‌ توان مدیریتی خود چه اقدامات ارزشمندی را در پیشبرد اهداف این نیرو انجام داد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح همچنین اظهار داشت: توجه به ویژگی‌ها، رویکرد‌ها و عملکرد‌های این شهید بیانگر ایمان و تعهد محکم و فولادین او است، بصیرت و ولایت‌پذیری و تبعیت از رهبری در آن بزرگوار موج می‌زد؛ فردی مدیر و سازماندهی‌کننده و برتر از بسیاری از فرماندهان ما بود و در تدبیر برای حل مشکلات سازمان، نوگرا و‌ فعال بود.

سرلشکر باقری اضافه کرد: سردار حجازی در ظلم‌ستیزی، شجاعت و داشتن تفکر بسیجی پیشرو بود و ما یک پاسدار واقعی انقلاب اسلامی و با ثبات قدم و خستگی‌ناپذیری در بیش از ۴۰ سال تلاش شبانه‌روزی را در این ایام از دست داده ایم.

این مقام عالی‌رتبه نظامی افزود: وی به شهادت علاقه داشت و‌ در نهایت به چنین فیضی نائل آمد. پیام نورانی فرمانده معظم کل قوا نشانگر چکیده‌ای از ویژگی‌های این شهید بزرگوار و به معنای مهر تأییدی است که هیچ شک و شبهه‌ای در صحت و استحکام این ویژگی‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: خوشا به حال او‌ که چنین عبارات و توصیف‌هایی از جانب ولی امر مسلمین برای او‌ بیان شد؛ سید مقاومت «سیدحسن نصرالله» در پیام خود، ایشان را برادر بزرگ و‌ پشتیبان حزب‌الله و اسوه اخلاق و دارای فکر روشن و تجربیات ارزنده خواند؛ پنج ویژگی اساسی که در یاری رساندن به حزب الله نقش اساسی داشته است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: این شهادت ثلمه بزرگی را به سپاه وارد کرد، اما چشمه جوشان انقلاب اسلامی و سپاه گوهرهای فراوانی را به تأسی از این شهید نمایان خواهد کرد.

سردار باقری گفت: اگر امروز دشمنان قدار انقلاب اسلامی برای هرگونه اقدام نظامی خود دچار تردید و بی عملی می‌شوند، بی جهت نیست و آن‌گونه که به دروغ عنوان می‌کنند به جهت ملاحظه نسبت به جان چند نفر نیست؛ بلکه به دلیل توان بازدارندگی است که با تلاش بزرگواران و شهدایی چون سردار سلیمانی، همدانی، حجازی و شهدای دیگر فراهم آمده است.

وی بیان کرد: هرچند که صهیونیست‌های جنایتکار شعار «نیل تا فرات» را بر سردر کنیسه خود نوشته‌اند و از این شعار کوتاه نیامده‌اند، اما مجاهدت جبهه مقاومت و یاری‌رسانی عزیزانی مانند سردار حجازی موجب وضعیت خفت‌بار فعلی صهیونیست‌ها شده است و آن‌هایی که روزی این شعار را با قدرت تمام دنبال می‌کردند، امروز حرف از جدی بودن تهدیدات محور مقاومت علیه خود می‌زنند.

صهیونیست‌ها در سراشیبی سقوط قرار دارند
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: در برآورد راهبردی جدید رژیم صهیونیستی، تهدید حزب‌الله و‌ مجاهدان فلسطینی در دور تا دور سرزمینی که آن‌ها غصب کرده‌اند، مهم‌ترین تهدید کیان صهیونیستی عنوان شده و‌ این واقعیتی است که دشمن صهیونیستی را در سراشیبی سقوط قرار داده است؛ مسیری که به اراده خدا بازگشت‌ناپذیر است.

سرلشکر باقری گفت: سردار حجازی در پی شهید سلیمانی و سایر شهیدان عزیز، به ملت ایران و جوانان این مرز و بوم و به همه جهان اسلام یاد دادند که راه پیروزی و سربلندی جهان اسلام تلاش، مجاهدت و مقاومت است و مداومت بر دستوری که خداوند به پیامبرش داد. این استقامت ادامه خواهد داشت و‌ در صورت پایداری و ایستادگی همه ما و طی طریق در راهی که امام راحل برای ملت ایران و‌ جهان اسلام روشن کرده است، وعده الهی محقق خواهد شد؛ زیرا وعده خداوند برگشت‌ناپذیر است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: تأکید می‌کنیم که راه این شهید را با قوت تمام ادامه خواهیم داد و اجازه نخواهیم داد که این حرکت پرافتخار لحظه‌ای با سستی یا مشکل مواجه شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار