رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

لزوم تقویت سامانه‌های بیماریابی/ طرح «شهید سلیمانی» تا زمان واکسیناسیون عمومی ادامه می‌یابد

سردار سلیمانی با بیان اینکه اراده سپاه، بسیج و وزارت بهداشت بر تداوم طرح شهید سلیمانی است، گفت: تا زمانی که واکسیناسیون عمومی انجام نشده است، باید همه فعالیت‌های ما بر انجام دقیق این برنامه‌ها متمرکز باشد.
کد خبر: ۴۵۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ - 25April 2021

طرح شهید سلیمانی تا زمان واکسیناسیون عمومی ادامه دارد/ضرورت تقویت سامانه‌های بیماریابیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز (یکشنبه) در جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) سپاه که با حضور سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه و به‌صورت ارتباط تصویری با فرماندهان سپاه‌های استانی در سراسر کشور برگزار شد، با اشاره به عملکرد بسیج در طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا، اظهار داشت: قرار است ما این طرح را با فعال کردن قرارگاه‌های استانی، شهرستانی و محله‌ای اجرا کنیم و لازم است قرارگاه استانی مرتب تشکیل شود تا متعاقب آن شاهد تشکیل مرتب قرارگاه‌های شهرستانی باشیم.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل قرارگاه‌های محله‌محور با محوریت مساجد، گفت: تیم‌های مراقبتی و رصد و بیماریابی باید در چارچوب نظارت این قرارگاه‌ها و در هماهنگی کامل با دانشگاه‌های علوم پزشکی و ادارات بهداشت و درمان شهرستان‌ها انجام شود و تمرکز بر فعالیت‌های اقشار در محیط‌های اجتماعی هم بسیار مهم است.

سردار سلیمانی گفت: چون اصل طرح شهید سلیمانی بر قطع زنجیره ویروس تمرکز دارد، باید بیمار را شناسایی و به نوعی مدیریت کنیم که ویروس در سطح جامعه پخش نشود؛ لذا تمرکز بر پیشگیری در محیط‌های اجتماعی بسیار مهم و اساسی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: اگرچه میزان رعایت مردم عمدتاً خوب است، اما برخی جا‌ها شاهدیم که این دستورالعمل‌ها کمتر رعایت می‌شود و باید اقشار بسیج فعال شوند و تمرکزی ایجاد کنند و با توزیع ماسک و دادن آموزش‌ها و راهنمایی‌های لازم کمک کنند تا این مسئله مدیریت شود و در نهایت شاهد قطع زنجیره ویروس باشیم.

وی ادامه داد: سامانه‌های استانی و شهرستانی باید در خدمت بیماریابی باشند و بیماران را به محیط‌های قرنطینه‌ای کوچک خانگی منتقل کنند؛ چرا که افراد ناقل نباید در سطح جامعه حضور پیدا کنند.

سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه اراده سازمان بسیج و سپاه‌های استانی و وزارت بهداشت همچنان ادامه طرح شهید سلیمانی است، گفت: تا زمانی که واکسیناسیون عمومی انجام نشده است، باید همه فعالیت‌های ما بر انجام دقیق این برنامه‌ها متمرکز باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان با اشاره به آغاز مرحله جدید کمک‌های مومنانه در سطح کشور، گفت: باید در کنار ملت بزرگ ایران باشیم تا بر این ویروس منحوس غلبه پیدا کنیم و دوباره آرامش به کشور بازگردد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها