هانی‌زاده در گفت‌وگو با دفاع‌‌پرس:

عمر سیاسی «نتانیاهو» به پایان رسیده است/ رژیم صهیونیستی در برابر فلسطینی‌ها «تسلیم» می‌شود

تحلیلگر مسائل جهان عرب گفت: اگر درگیری‌ها در اراضی اشغالی طولانی شود و قدرت مقاومت ملت فلسطین هم افزایش یابد، قطعاً رژیم صهیونیستی به‌تدریج در برابر خواسته‌های ملت فلسطین تسلیم خواهد شد.
کد خبر: ۴۵۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۴ - 28April 2021

عمر سیاسی «نتانیاهو» به پایان رسیده است/ رژیم صهیونیستی در برابر فلسطینی‌ها «تسلیم» می‌شودحسن هانی‌زاده تحلیلگر مسائل جهان عرب در گفت‌وگو با دفاع‌پرس، درباره درگیری جوانان فلسطینی و رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر اظهار داشت: به‌نظر می‌رسد با توجه به شرایط موجود در اراضی اشغالی و اتفاقاتی که در سطح منطقه و جهان رخ داده است، انتفاضه جدیدی در اراضی اشغالی آغاز شده که این انتفاضه به لحاظ ساختاری با انتفاضه‌های گذشته تفاوت دارد.

وی ادامه داد: انتفاضه‌ای که از روز‌های اخیر آغاز شده است، نشان می‌دهد که ملت فلسطین علی‌‍رغم اینکه پشتوانه‌های عربی خود را از دست داده‌اند؛ اما در نظر دارند با سازوکار‌هایی که بدست آورده‌اند، انتفاضه جدیدی را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کنند.

هانی‌زاده تصریح کرد: ملت فلسطین به این نتیجه رسیده‌اند که باید بر امکانات بومی خود تکیه داشته باشند، زیرا رژیم‌های مرتجع عرب به سمت برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند و مردم فلسطین باید خودشان دست به کار شوند و مانع تجاوزات رژیم صهیونیستی شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: موضوع دیگر، ضعف ساختاری رژیم صهیونیستی و کابینه نتانیاهو است؛ به این دلیل که چهار بار انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی صورت گرفت که هر چهار بار حزب لیکود شکست خورد و بنیامین نتانیاهو نتوانست اکثریت را بدست بیاورد.

هانی‌زاده با بیان اینکه اختلافات و قطب بندی‌هایی که در جامعه یهود بوجود آمده در حقیقت موجب شده که وضعیت شکننده‌ای در اراضی اشغال حاکم باشد، گفت: حماس سعی می‌کند با توجه به فضای موجود و افزایش قدرت موشکی خود انتفاضه‌ای را در آستانه روز جهانی قدس و همچنین انتخابات پیش روی فلسطین آغاز کند که این انتفاضه قطعا طولانی خواهد بود و رژیم صهیونیستی قادر به کنترل آن نمی‌شود.

وی با اشاره به انتخابات فلسطین و درگیری‌های صورت گرفته در اراضی اشغالی پاسخ داد: طبیعی است که الان رژیم صهیونیستی سعی می‌کند از طریق حملات مکرر به مراکز حماس مانع پیروزی حماس در انتخابات آینده شود، زیرا نگرانی رژیم صهیونیستی این است که محبوبیت حماس افزایش یابد و بتواند کرسی‌های بیشتری در مجلس ملی فلسطین در آینده داشته باشد تا دولت خود را در اراضی اشغالی تشکیل دهد. به همین دلیل اسرائیل نگران است؛ چون حماس می‌خواهد قدرت خود را به رژیم صهیونیستی نشان دهد.

هانی‌زاده گفت: به هر حال اگر درگیری‌ها در اراضی اشغالی طولانی شود و قدرت مقاومت ملت فلسطین هم افزایش یابد، قطعاً رژیم صهیونیستی به‌تدریج در برابر خواسته‌های ملت فلسطین تسلیم خواهد شد؛ هر چند رژیم‌های عربی الان در کنار اسرائیل هستند، ولی الان قدرت بازدارندگی حماس در مقایسه با گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش، مبنی بر اینکه آیا این احتمال وجود دارد که نتانیاهو اقداماتی را انجام دهد تا محبوبیت از دست رفته خود را بدست بیاورد؟ بیان داشت: بنیامین نتانیاهو از نظر یهودیان و احزاب دینی در فلسطین اشغالی به‌عنوان برگ سوخته تعبیر می‌شود و عمر سیاسی او به پایان رسیده است به ویژه این که نگاه تیم جو بایدن نسبت به بنیامین نتانیاهو و ترکیب کابینه او کاملاً منفی و تهاجمی است و آمریکایی‌ها هم تمایل ندارند او در قدرت باقی بماند.

انتهای پیام/ ۴۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار