بسیجی شهید «نجفعلی معصومی»:

ما باید برای مردم دنیا الگو باشیم

در وصیت‌نامه بسیجی شهید «نجفعلی معصومی» آمده است: ما باید در دنیا برای مردم دنیا برای جهانیان الگو و نمونه باشیم و اسلام را به گوش جهانیان برسانیم و قسط و عدل را در جهان مستقر کنیم تا حکم قرآن در تمام شئون زندگی حاکم باشد.
کد خبر: ۴۵۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۱ - 05May 2021

برای یک مسلمان حیف است که در رختخواب با آسایش بمیرد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، بسیجی «نجفعلی معصومی اندبیلی» فرزند کمال در دوم خرداد 1340 در روستای اندبیل از توابع شهرستان خلخال به دنیا آمد.   

بعد از اخذ دیپلم و شروع جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شد و در بیست و دوم فروردین 1362 در منطقه شرهانی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و پیکر پاکش در گلزار شهدای زادگاهش آرام گرفت.

وصیت‌نامه شهید معصومی اندبیلی
«بسم الله الرحمن الرحیم»

«بسم رب الشهداء و الصدیقین»

سپاس خداوندی را که مرا خلق کرد و راه و روش و دفاع از حق مظلومین را بر انسان نشان داد و به حق رسولانی فرستاد که آدمی را از لجن زار به والاترین مرتبه های انسانیت رهنمون نمود. «و قاتلو فی سبیل الله الذین یقاتلونکم و لا تعتدوا ان الله لا یحب المعتدین» «کارزار کنید در راه خدا با آنانکه با شما می جنگند و از حد نگذرید زیرا خداوند دوست ندارد تجاوزکاران را»

من هم مانند هزاران سرباز بسیجی و سپاهی به جبهه می روم تا دین خود را نسبت به دین اسلام ادا نمایم. می‌روم تا مانند هزارها برادرانمان که شهید شدند شهید شوم و می روم که اگر در نزد خدا لیاقت داشته باشم شهید شوم، چون برای یک مسلمان حیف است که در رختخواب با آسایش بمیرد.

چون بر یک مسلمان واجب است از دین خود دفاع نماید و من هم می روم تا بدنم در راه دین قطعه قطعه شود. من دیگر نمی خواهم بعد از این زنده بمانم زیرا گناهان من سنگین است و دستورات متعال را به جای نیاورده ام و بعد از این نمی خواهم زنده بمانم تا بر گناهانم افزوده شود و سنگین تر گردد.

همچنین من راهم را انتخاب کرده ام و نمی خواهم برگردم چون خوب دریافته ام و برایم کاملا روشن شده استکه این جبهه چیست و برای چه به جبهه آمده ام. چون دریافته ام که این جبهه، جبهه حق علیه باطل می باشد و من حق راه را انتخاب نموده ام و بر علیه باطل می جنگم تا فدای راه حق شوم.

ای پدر و مادر و برادران مهربان می دانم از دلتان چه می گذرد، ولی چه باید کرد، چون انسان مسئولیت دارد و باید مسئولیتش را انجام دهد و خودتان خوب می دانید که مسلمان بودن چقدر مسئولیت بر گردن انسان می گذارد و من هم باید این مسئولیت را به اتمام برسانم.

و از سوی دیگر ما باید با الهام گرفتن از قرآن با شهید شدنمان برای مردم الگو و نمونه باشیم. چون قرآن می فرماید:«و کذالک جعلناکم امه و سطا لتکونو شهداء علی الناس و یکون الرسول علیکم شهیدا» «و ما قرار دادیم شما را امتی وسط که شاهد و گواه باشید برای مردم آن طوری که بود رسول شاهد برای جهانیان»

آری مسئله همین است که ما در دنیا برای مردم دنیا برای جهانیان الگو و نمونه باشیم و اسلام را بر گوش جهانیان برسانیم و قسط و عدل را در جهان مستقر کنیم تا حکم قرآن در تمام شئون زندگی حاکم باشد. در آخر بگویم که چه اگر کشته شویم و چه بکشیم پیروز هستیم چون قرآن بما مژده داده است و می فرماید: «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین»

پاسدار اسلام نجفعلی معصومی»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها