حجت‌الاسلام خسروی:

دانش‌آموزان «صدرا» بانی ۱۳هزار سفره‌ی افطاری ساده شدند

مدیرکل حوزه ریاست سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی گفت: دانش آموزان صدرا با پس‌انداز‌های خود و کمک والدینشان بانی ۱۳ هزار «سفره‌ افطاری ساده» شدند.
کد خبر: ۴۵۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶ - 26April 2021

دانش‌آموزان «صدرا» بانی ۱۳هزار سفره‌ی افطاری ساده شدندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حجت‌الاسلام محمدرضا خسروی» مدیرکل حوزه ریاست سازمان مدارس صدرا و مسئول کارگروه کودک و نوجوان عملیات رمضان با اشاره به «تهیه افطاری ساده از سوی دانش آموزان مدارس صدرا» اظهار داشت: هدف ما از برگزاری این طرح لبیک به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص تهیه افطاری ساده برای مردم بود، لذا تلاش کردیم تا نقش نوجوانان و جوانان را در این موضوع افزایش دهیم چراکه پیش از نیز باوجودی که نوجوانان در موضوعاتی همچون مواسات و پویش‌های همدلی نقش‌آفرین بودند، اما این تلاش‌ها آنطور که باید دیده نشدند به همین دلیل، این بار سعی کردیم با راه‌اندازی افطاری‌های ساده این نقش را پررنگ‌تر کرده و زمینه مشارکت نوجوانان و جوانان را در امور خیر گسترش دهیم.

وی افزود: اگر قشر جوان و نوجوان از همان سنین با خصایص اخلاقی مانند بخشش و همدلی انس بگیرند بی‌شک، این عادت در رفتار آن‌ها نهادینه خواهد شد و در جامعه نیز متجلی می‌شود.

حجت‌الاسلام خسروی تصریح کرد: دانش آموزان مدارس صدرا از روز‌های ابتدایی ماه مبارک رمضان اقدام به توزیع بسته‌های افطاری ساده در معابر و مساجد نزدیک به مدارس خود کردند و اوج این همدلی در شب ولادت امام حسن مجتبی علیهم‌السلام خواهد بود.

مسئول کارگروه کودک و نوجوان عملیات رمضان مدارس صدرا خاطرنشان کرد: خوشبختانه این طرح مورد توجه دیگر از مدارس و تشکل‌های دینی مذهبی کشور مانند اتحادیه انجمن‌های اسلام، مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی و مجموعه جوان حرم حضرت معصومه سلام الله علی‌ها قرارگرفت آن‌ها نیز علاقه مندبه انجام این عمل خیرشدند.

به گفته مدیرکل حوزه ریاست سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت، هزینه افطاری‌های ساده از پس انداز دانش آموزان و کمک‌های والدین آن‌ها تأمین می‌شود.

وی افطاری ساده در این طرح را شامل نان، پنیر، سبزی و چند عدد خرما عنوان کرد و گفت: سعی شده از تجملی شدن افطاری در این طرح اجتناب شود تا شکل ساده بودن آن همچنان محفوظ بماند.

حجت‌الاسلام خسروی در پایان افزود: امیدواریم با انجام کار‌های خیر- هرچند کوچک - شاهد افزایش فرهنگ مؤمنانه در میان قشر نوجوان و جوان کشور باشیم.

گفتنی است، ۱۸۰ مدرسه صدرا در سراسر کشور وجود دارند که از این تعداد ۸۵ مدرسه دخترانه و ۹۵ مدرسه مدرسه پسرانه هستند. همچنین ۱۳ هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد شش هزار و ۱۰۴ دانش آموز دختر و شش هزار و ۸۶۷ دانش آموز دیگر پسر هستند.

انتخای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار