مسؤول سازمان بسیج کارگری استان تهران:

بسیج از بیکاری حدود ۲ هزار کارگر تهرانی جلوگیری کرد/ احصاء ۲۶۰ مشکل واحد‌های تولیدی

سرهنگ علمدار گفت: با اقدامات انجام گرفته توسط سازمان بسیج کارگری استان تهران از بیکاری حدود ۲ هزار کارگر جلوگیری شده و بیش از ۳۵ کارخانه و کارگاه تولیدی به فعالیت خود ادامه دادند.
کد خبر: ۴۵۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷ - 27April 2021

بسیج از بیکاری حدود ۲ هزار کارگر تهرانی جلوگیری کرد/ احصاء ۲۶۰ مشکل واحد‌های تولیدی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سرهنگ «مهدی علمدار» رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران در گفت‌وگویی اظهار داشت: با بهره‌گیری از توان فکری و اجرایی نخبگان با طرح ریزی و ارائه برنامه‌های هدفمند توانستیم بیش از ۱۶ هزار از کارگران در واحد‌های تولیدی و کارخانه‌های سطح استان به‌عنوان بسیجی عادی و فعال سازماندهی کنیم که این کار با استقرار ۱۵۰ پایگاه بسیج محقق شده است.

وی گفت: با برگزاری شیفت ایثار، کریمانه مزد روز کاری خود را به محرومان و نیازمندان اختصاص داده و رایگان در محل کار خود حاضر شده و ارائه خدمت کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران افزود: با کمک مدیرعامل کارخانه‌ها چندین رزمایش کمک‌های مؤمنانه انجام داده‌ایم که بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی را در بین کارگرانی که از ویروس کرونا آسیب دیده‌اند و یا اقشار نیازمند توزیع شده است.

علمدار یکی دیگر از اقدامات سازمان را مانع زدایی از مسیر تولید دانست و بیان کرد: در این اقدام فرماندهان بسیج کارگری با همراهی مسئولان شهرستان‌ها با حضور در واحد‌های تولیدی مسائل و مشکلات آن‌ها را احصاء کرده و از طریق مراجع ذی‌صلاح موانعی که در مسیر تولید آن‌ها وجود داشت را برطرف کردند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز حدود ۲۶۰ مشکل موجود در واحد‌هایی تولیدی احصاء شده است، تصریح کرد: این موضوع باعث شد که از بیکاری حدود ۲ هزار کارگر جلوگیری شده و بیش از ۳۵ کارخانه و کارگاه تولیدی به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران عنوان کرد: سازمان بسیج کارگران اقدام به سازماندهی بیش از ۶۶ گروه جهادی کرده که به شکل تخصصی اقدام به فعالیت جهادی کرده و در عرصه‌های مهم کار و تولید و محرومیت زدایی اقدام به فعالیت جهادی می‌کنند.

علمدار با اشاره به اینکه کارگران بسیجی در کنار تولید، اقدام به فعالیت‌های مختلف در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، محرومیت زدایی و دیگر موارد کرده‌اند، تصریح کرد: سال گذشته که کشور درگیر ویروس منحوس کرونا بود کارگران بسیجی با توزیع ماسک و مواد ضد عفونی در سطح کارگاه‌های تولیدی و شهرک‌های صنعتی به کمک بسیجیان محلات رفته و اقدام به ضد عفونی معابر کردند، آن‌ها ضمن انجام تب سنجی پرسنل در بدو ورود به کارخانه، در سخت‌ترین شرایط کرونایی نیز خط تولید کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور را فعال نگه‌داشته و یک روز هم خط تولید تعطیل نشد.

وی افزود: در موضوع فرهنگی نیز ضمن برگزاری مراسمات مختلف فرهنگی در مناسبت‌های مختلف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با برگزاری یادمان شهدا و تجلیل از خانواده شهدا در محل کارخانه یاد شهدا را گرامی داشتند.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران در خصوص برنامه‌های این سازمان در سال جاری گفت: علاوه بر توسعه پایگاه‌های بسیج، مبارزه با ویروس منحوس کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی، حمایت از تولید و رفع موانع تولید از پیش پای صنعت گران، ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به کارگران، برگزاری شیفت‌های ایثار، تجلیل از خانواده محترم شهداء و ایثارگر و همچنین کمک‌های مؤمنانه همچنان پیگیری خواهد شد.

علمدار در پایان ضمن تبریک هفته بسیج کارگران خاطرنشان کرد: کارگر بسیجی همواره در همه عرصه‌ها و جبهه‌ها دوشادوش دیگر اقشار جامعه و گاهی جلوتر از سایرین در جهاد بوده و بسیج کارگری آوردگاه حضور و بروز اندیشه والا یعنی کار و تلاش و فرصت مغتنمی است تا استعداد‌ها و فرصت‌های کارگران بسیجی مورد توجه قرار گیرد و عملکرد بسیج کارگری معرفی و دستاورد‌های بسیجیان به نمایش گذاشته شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار