شهید «مهدی فتوحی اردکانی»؛ از عشق به بسیج تا سربازی امام زمان (عج)

حفظ و حراست از میهن اسلامی و خدمت به رهبری نظام و کشور، از آرزو‌های «مهدی فتوحی اردکانی» بود؛ بنابراین به استخدام وزارت اطلاعات درآمد و سرانجام در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۹۰ در منطقه «میبد» در درگیری با اشرار و قاچاقچیان به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۵۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳ - 27April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، روز سوم اردیبهشت سال ۱۳۶۵ در اردکان برای خانواده «محمدعلی فتوحی» به دو دلیل روز امید و شادی و انتظار بود؛ اوّل اینکه شب نیمه شعبان و عید ولادت گل نرگس حضرت زهرا حجّت ابن الحسن (عج) بود و دوّم اینکه آن‌ها علاوه بر انتظار فرج، منتظر تولّد اولین فرزندشان بودند؛ لذا روز چهارم اردیبهشت سال ۱۳۶۵ و تطابق آن با سالروز میلاد حجت ابن الحسن (عج)، با شیرینی تولّد اولین فرزندشان درآمیخت و شادی آن‌ها را مضاعف کرد.

والدین متعهّد و ولایی، نام زیبای «مهدی» را برای کودک خویش انتخاب کردند و کمر همت به تربیتش بستند و او را درخور این مقام پرورش دادند. پدر «مهدی» از پاسداران جان‌برکف و از جانبازان جنگ تحمیلی هست. «مهدی» کودکی را در سایه‌ چنین پدری و در دامان مادری متدین و ولایی پشت سر گذاشت.

حضور او به همراه پدر در مراسم و اماکن مذهبی و دینی، چون مجالس اهل‌بیت و مساجد و کانون قرآن، موجب علاقه‌مندی او به قرآن، نماز و مراسم مذهبی شد. از کودکی علاقه‌ زیاد به قرائت قرآن، خصوصاً با صوت و تواشیح داشت و همین امر موجب شد، بعد‌ها در دوره‌ تحصیل، صاحب رتبه و مقام شود. در سال ۱۳۷۲ وارد دبستان دکتر «میراب‌زاده» اردکان شد و پس از طی این مقطع دوره راهنمایی را در مدرسه راهنمایی «استقلال» با موفقیت گذراند. سپس متوسطه را در دبیرستان «شهید انصاری» شروع کرد، ولی علاقه به کار فنی موجب شد تا سال دوّم و سوّم را در هنرستان «شهید مطهری» اردکان، در رشته کامپیوتر ادامه دهد. پس از اخذ دیپلم در کنکور دانشگاه علمی کاربردی «جوادالائمه‌ (ع)» یزد در رشته‌ نرم‌افزار کامپیوتر پذیرفته و با مدرک کاردانی فارغ‌التحصیل شد.

شهید «مهدی فتوحی اردکانی»؛ از عشق به بسیج تا شهادت در لباس سرباز گمنام

لقمه‌ حلال و شیر پاک و تربیت صحیح «مهدی» را جوانی متدین، خوش‌اخلاق و دوست‌داشتنی ساخته بود. او نه تنها محبوب خانواده بود، بلکه مورد علاقه دوستان و جوانان کوچه و محل نیز بود. علاقه‌ او به قرآن، اذان و تواشیح موجب شد تا علاوه‌بر عضویت در گروه سرود و تواشیح کانون قرآن و کسب رتبه در سطح مدارس شهرستان، در مسابقات کشوری اذان و قرآن در اراک، صاحب رتبه شود.

وی به بسیج و فرهنگ بسیجی عشق می‌ورزید و ارتباطی تنگاتنگ با بسیج و پایگاه بسیج مسجد محل داشت. زمانی که وارد دانشگاه شد، چون دانشگاه پایگاه بسیج نداشت، با تلاش و پیگیری فراوان، پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه را پایه‌گذاری و راه‌اندازی کرد.

«مهدی» اهل نماز اوّل وقت و جماعت و جمعه و نماز شب بود و حضور در مراسم مذهبی را توفیق الهی می‌دانست. رفقایش همه جوان‌های مذهبی و ولایی شهر و محله بودند.

وی در ۳۱ مرداد سال ۱۳۸۶ با دختری عفیف و متدین از خانواده‌ای نجیب و ولایت‌مدار ازدواج کرد، امّا متأسفانه فرزندی از او به یادگار نماند. «مهدی» از اینکه تولّدش مصادف با سالروز تولد امام عصر (عج) شده و والدین، نام «مهدی» را برایش انتخاب کرده بودند، بسیار خوشحال بود و از افتخارات خود می‌دانست. بدین‌جهت زمان عقد ازدواج خود را نیز روز تولّد حضرت ولی عصر (عج) انتخاب کرد.

«مهدی» علاقه زیادی به شغل نظامی داشت و حفظ و حراست از میهن اسلامی و خدمت به رهبری نظام و کشورش، از آرزو‌های او بود؛ لذا با مدرک فوق دیپلم به استخدام وزارت اطلاعات درآمد. وی در سال ۱۳۸۹ در رشته کارشناسی راهنمایی و مشاوره دانشگاه آزاد «اشکذر» به ادامه تحصیل مشغول شد؛ امّا درنهایت در تاریخ ۱۳۹۰/۱۰/۱۱ با زیباترین کارنامه و بهترین معدّل در دانشگاه معرفت و ایثار، در رشته‌ی شهادت به اعلاترین مدرک انسانیت و شرف دست یافت.

شهید «مهدی فتوحی اردکانی»؛ از عشق به بسیج تا شهادت در لباس سرباز گمنام

«مهدی» در آخرین لحظات نیز از یاد خدا غافل نبود و به محض دریافت دستور عملیات، با توجه به اینکه خیلی هم وقت نداشت، آخرین وضویش را گرفت و بانام و یاد خدا و به دور از تمام تعلقات دنیوی راهی عملیات شد و در غروب یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۰/۱۱ مصادف با سالروز ولادت امام کاظم (ع) در منطقه «میبد» در درگیری با اشرار و قاچاقچیان مورد اصابت تیر سوداگران مرگ قرارگرفته و با پرواز روح بلند و ملکوتی‌اش از جسم کوچک و خاکی‌اش به رضوان پر کشید و به آرزوی دیرینه‌ خود یعنی شهادت که بار‌ها و حتی روز نهم دی‌ماه، یعنی دو روز قبل از شهادت بازهم در جمع خانواده تکرار کرده بود، دست یافت.

پیکر پاک شهید «مهدی فتوحی اردکانی» پس از تشییع باشکوه بر دستان و دوش مردم قدرشناس «اردکان» و حتی شهر‌های هم‌جوار، بعد از اقامه نماز توسط حجت‌الاسلام «حسینی» امام‌ جمعه «اردکان» در بهشت شهدای این شهر در کنار دیگر شهدا و یادگاران دفاع مقدس به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار