فرمانده گروه پهپاد نزاجا در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

پوشش عملیاتی ۵ قرارگاه «نزاجا» توسط گروه پهپاد حضرت ولی عصر

امیر حسن‌نژاد از پوشش عملیاتی پنج قرارگاه عملیاتی نزاجا توسط گروه پهپاد حضرت ولی عصر این نیرو خبر داد.
کد خبر: ۴۵۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۸ - 28April 2021

پوشش عملیاتی ۵ قرارگاه «نزاجا» توسط گروه پهپاد حضرت ولی عصرامیر سرتیپ دوم «شهرام حسن‌نژاد» فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر (عج) نزاجا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص فعالیت‌های این یگان اظهار داشت: بر اساس تدبیر نیروی زمینی ارتش مبنی بر ایجاد ساختار جدید گروه پهپاد حضرت ولی عصر (عج)، این گروه از سال ۱۳۹۶ وارد مرحله جدیدی از فعالیت و اجرای مأموریت‌های پروازی شد.

وی افزود: این گروه در اولین گام، نیروهای خود را توسعه ساختاری داد و در اقصی‌نقاط جغرافیای جمهوری اسلامی ایران، از جمله شمال شرق، جنوب شرق، غرب، جنوب غرب و شمال غرب مستقر کرد.

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر (عج) نیروی زمینی ارتش گفت: گردان‌های پهپادی این نیرو پنج قرارگاه منطقه‌ای را به جهت مراقبت و پایش، پشتیبانی کرده و در صورت وقوع درگیری با دشمنان، از حدود و ثغور مرز‌های ایران نیز حفاظت و پشتیبانی می‌کنند.

امیر حسن‌نژاد با بیان اینکه استمرار عملیاتی در حوزه پهپادی نیاز به قطعه و تجهیزات لازم دارد، عنوان کرد: این گروه با کمک صنایع داخلی و سازمان جهاد خودکفایی نزاجا بخش قابل ملاحظه‌ای از سامانه‌های پهپادی در حوز‌ه‌های مراقبت، شناسایی، رزمی و انتحاری خود را تأمین و در یگان‌های مربوطه مستقر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون توسعه قابل ملاحظه‌ای در حوزه نیروی انسانی تخصص‌محور ایجاد کردیم؛ به گونه‌ای که نیروی انسانی فعال ما امروز در گردان‌های پهپادی از جوان‌ترین و کارآمدترین نیرو‌های نزاجا هستند و قادرند عملیات پهپاد را به‌طور کامل اجرا کنند.

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر (عج) نزاجا ادامه داد: در حوزه آموزش نیز نخست نیاز‌های آموزشی و عملیاتی را احصا و سپس بر اساس این نیاز‌ها مسائل آموزشی را طراحی کردیم. مرکز گروه پهپاد حضرت ولی عصر (عج) نزاجا امروز به‌طور مستقل آمادگی ارائه آموزش‌های حوزه پهپادی را از صفر تا صد در قواره‌های مندرج در اساسنامه نزاجا داراست.

امیر حسن‌نژاد گفت: همچنین در حوزه پژوهش نیز این مجموعه دارای یک فصل‌نامه علمی و پژوهشی است که اطلاعات مورد نظر و به‌روز را برای استفاده علاقه‌مندان به‌خصوص کادر خلبانی و مراکز علمی و پژوهشی ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها