معرفی کتاب؛

«شفیع بهشت»

کتاب «شفیع بهشت» زندگی و حماسه‌های سردار سرلشکر شهید «حسن شفیع‌زاده» فرمانده دلاور توپخانه سپاه پاسداران را روایت می‌کند.
کد خبر: ۴۵۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ - 28April 2021

«شفیع بهشت»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، کتاب «شفیع بهشت» دربرگیرنده مجموعه‌ای از زندگی، دلنوشته، سخنرانی، مجموعه تصاویر و حماسه‌های سردار سرلشکر پاسدار شهید «حسن شفیع‌زاده» فرمانده توپخانه سپاه پاسداران است که با تلاش «ناصر یاری» و «احد صبحانی‌فرد» به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب در ۱۹۰ صفحه و به شمارگان سه هزار نسخه توسط معاونت فرهنگی و عملیات روانی نیروی زمینی سپاه پاسداران در سال ۱۳۹۱ به چاپ رسیده است.

زندگی‌نامه سردار شهید «حسن شفیع‌زاده»

سردار سرلشکر پاسدار شهید «حسن شفیع‌زاده» ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۶ در خانواده‌ای مذهبی در تبریز متولد شد و تحت تربیت پدر و مادری مومن، متدین و مقلد امام، پرورش یافت. از همان کودکی در مجالس دینی از جمله برنامه‌های سوگواری امام حسین (ع) حضور داشت و عشق خدمتگزاری به آستان شهیدپرور حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در عمق وجودش ریشه دوانید. سادگی، بی‌آلایشی و گذشت او در سنین کودکی زبان زد عام و خاص بود.

علی‌رغم همه کمبودها، در خردادماه سال ۱۳۵۴ از دبیرستان «امیرخیزی» دیپلم طبیعی گرفت؛ در حالی که در کنار درس از ورزش مخصوصا وزنه‌برداری هم غفلت نکرده بود. پس از اخد دیپلم در سال ۱۳۵۵ به خدمت سربازی اعزام شد.

سال ۱۳۵۷ کم‌کم نهضت اسلامی امام خمینی (ره) پررنگ‌تر و فعالیت‌های مردم انقلابی علنی‌تر گشت، حسن نیز با مشاهده این وضعیت بیش از پیش به فعالیت در پادگان پرداخت تا آن‌جا که اعلامیه‌های امام را در میان سربازان پخش نموده و روی در و دیوار پادگان شعار‌های انقلابی می‌نوشت. حتی گاهی اوقات از طریق یک راه مخفی از پادگان خارج شده و در تظاهرات مردمی شرکت می‌کرد.

پس از پیروزی انقلاب نیز به همراه چند تن از دوستان خود، تعدادی از سلاح‌های پادگان‌ها را جمع کرده و گروهی به نام «سپاه توحیدی» برای مبارزه با ضدانقلاب تشکیل داد. این گروه که کلاس‌های آموزشی آن در مسجد «آیت‌الله انگجی» تبریز برگزار می‌شد، بعد از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن ادغام شد؛ در واقع می‌توان گفت حسن، خود یکی از بنیان‌گذاران سپاه تبریز محسوب می‌شد و در شوری سپاه تبریز نیز عضویت داشت.

اواخر سال ۱۳۵۸ به ارومیه رفت و در عملیات سپاه مشغول کار شد و از همین‌جا آشنایی او با مهندس «مهدی باکری» شروع شد.

با شروع دفاع مقدس، وی در چند عملیات شرکت کرد تا اینکه مسئولیت ستاد تیپ کربلا را بر عهده گرفت و در عملیات فتح‌المبین، جانشینی تیپ المهدی (عج) به او واگذار شد.

شهید شفیع‌زاده با افتخار آمد، حماسه‌ها آفرید و در نهایت در اوج افتخار با سمت فرماندهی توپخانه سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در منطقه‌ی عملیاتی کربلای ۱۰، ماووت عراق، در اثر اصابت گلوله‌ی توپ دشمن به خودرویش در تاریخ ۸ اردیبهشت سال ۱۳۶۶ به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها