یادداشت/ علیرضا ابراهیمی

«دفاع مقدس»؛ چراغ راه جبهه مقاومت

امروزه اگر علاوه بر ملت ما، امت اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان با روحیه‌ای جهادی و انقلابی، مصمم‌اند، برگرفته از مولفه‌هایی همچون دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی، مقاومت و ایستادگی است که در واقع محور آموزه‌های دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۵۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 01May 2021

«دفاع مقدس»؛ چراغ راه جبهه مقاومتگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس‌ـ علیرضا ابراهیمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم شورای اسلامی؛ در این برهه از زمان که دشمنانِ نظام مقدس جمهوری اسلامی کشورمان برای تضعیف توان دفاعی و اقتصادی ما به طور بی‌وقفه در اتاق فکر‌های خود، برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنند، اما تمام فعالیت‌های ضدایرانی‌شان باز هم با شکست مواجه می‌شود، در واقع این ناکامی‌ها نشأت گرفته از تاریخ دفاع مقدس و آموزه‌های آن دوران طلایی و سراسر حماسه و ایثار است.

امروزه اگر علاوه بر ملت ما، امت اسلامی همچون یمن، فلسطین، عراق، سوریه و سایر بلاد اسلامی در برابر تمام هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان در امان هستند و با روحیه‌ای جهادی و انقلابی بر شکست دشمنانِ تا بن دندان مسلح، مصمم‌اند، برگرفته از مولفه‌هایی همچون دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی، مقاومت و ایستادگی است که در واقع محور آموزه‌های دوران دفاع مقدس کشورمان است.

امروز بر کسی پوشیده نیست که موفقیت‌ها و پیروزی‌های امت اسلامی در برابر دشمنان، به واسطه الگوگیری آن‌ها از سبک مدیریتی و جهادی رزمندگان و مردم ما در دوران دفاع مقدس است.

باید پذیرفت که آموزه‌های دوران دفاع مقدس در زمان کنونی و در عقب راندن دشمن از تحقق اهدافشان در قبال ایران، به شدت کارساز است؛ کمااینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها مسؤولان را به تلاش همه‌جانبه برای انتقال فرهنگ و ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل کنونی کشور و به ویژه به نسل جوان تاکید کرده‌اند.

شاه‌کلید موفقیت جبهه مقاومت در عراق و سوریه مقابل داعش، الگوگیری از روحیه جهادی رزمندگان دفاع مقدس بود. رزمندگان دوران دفاع مقدس دغدغه دفاع از ایران و پابرجا ماندن نظام و انقلاب اسلامی را داشتند. وجه مشترک مدافعان حرم با رزمندگان دفاع مقدس ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار است. در حقیقت دفاع از حریم آل‌الله تکرار دوران حماسه‌ساز دفاع مقدس بود.

تا زمانی که چشم و دل برخی مسوولان به خارج از مرز‌های کشور باشد، مشکلاتمان کم نخواهد شد؛ در واقع مجلس باید با تمام قدرت و بنیه پشتیبان مردم و منافع ملی کشور باشد و از دستگاه دیپلماسی در جهت افزایش تعامل و همکاری با کشور‌های همسایه حمایت و آن را از سوی پیدا کردن به سمت مذاکره با غربی‌ها منع کند؛ در حقیقت مرتفع شدن مشکلات ملت و کشور در گرو بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی و قطع امید از کشور‌هایی است که در مسیر رشد و رونق کشور ما در تمام عرصه‌ها یک قدم هم برنمی‌دارند.

انتهای پیام/ ‌151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار