مروری بر زندگی‌نامه شهید «حمیدرضا آبشاری»

شهید «حمیدرضا آبشاری» متولد ۱۸ فروردین‌ سال ۱۳۴۳ در تبریز، با شروع جنگ تحمیلی به جبهه اعزام شد و سرانجام در ۲۸ فروردین سال ۱۳۶۲ بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۵۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲ - 06May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، با آغاز جنگ تحمیلی و تجاوز رژیم نیرو‌های بعثی عراق به خاک کشورمان، همه عاشقان و دلدادگان به حضرت امام خمینی (ره) به ندای بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفته و برای دفاع از خاک ایران اسلامی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند.

از آذربایجان غیور هم مردان دلیری بودند که به جنگ با جنایتکاران رژیم بعثی عراق رفته و در برابر آن‌ها سینه سپر کرده و از خاک و ناموس‌شان دفاع کردند.یکی از این دلیرمردان شهید «حمیدرضا آبشاری» از رزمندگان لشکر ۳۱ عاشورا بود.

مروری بر زندگی‌نامه شهید «حمیدرضا آبشاری»

زندگی‌نامه شهید «حمیدرضا آبشاری»

«حمیدرضا آبشاری» ۱۸ فروردین‌ سال ۱۳۴۳ در شهر تبریز دیده به جهان گشود. وی به خاطر هوش بالایی که داشت، از پنج سالگی شروع به تحصیل در کودکستان کرد. از کودکی مهربان و مستعد بود و علی‌رغم سن و سال پایین در مراسم مذهبی مسجد «کاشیلر» شرکت می‌کرد.

«حمیدرضا» با ایمان، با تقوا و اهل نماز شب بود و حتی در شرایط سخت هم از نماز غافل نمی‌شد. وی جوانی مهربان و با معرفت بود و دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا را مراعات می‌کرد و به فرایض دینی نیز پایبند بود.

«حمیدرضا» با موافقت پدرش به مسجد «شکلی» رفت و بعد از طی دوره آموزش نظامی (اسلحه‌شناسی) در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و در واحد عملیات مشغول انجام وظیفه شد. پس از حمله رژیم بعثی صدام و بمباران شهر‌های ایران در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹، وی به اتفاق گروهی از پاسداران مأمور حفاظت از فرودگاه تبریز شد و پس از اتمام مأموریتش در فرودگاه، به بخش فرهنگی سپاه انتقال یافت.

مروری بر زندگی‌نامه شهید «حمیدرضا آبشاری»

با دومین اعزام نیرو‌های سپاه تبریز به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، «حمیدرضا آبشاری» عازم سوسنگرد شد و به‌مدت سه‌ماه در جبهه حضور داشت. سپس به تبریز برگشت و پس از گذشت دو ماه از فعالیتش در سپاه، همراه چند تن از دوستانش برای حفاظت از دادستانی کل انقلاب، انتخاب و به تهران رفتند.

پس از سه ماه که مأموریتش پایان یافت، به جبهه‌های جنوب اعزام شد و در واحد اطلاعات تیپ ۹ لشکر ۳۱ عاشورا سازمان پیدا کرد. عملیات «والفجر مقدماتی» که پایان یافت، قبل از شروع عملیات «والفجر ۱» با وجود مخالفت فرمانده واحد اطلاعات و با اصرار خودش، از واحد اطلاعات رفت و با گردان «فجر» در عملیات شرکت کرد. او در این عملیات در کسوت فرمانده گروهان با دشمن جنگید و سرانجام در ۲۸ فروردین سال ۱۳۶۲ بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها