یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

«میدان»؛ پشتوانۀ مستحکم دستگاه دیپلماسی

سیره و مکتب شهید سلیمانی، این مرد میدانِ جهاد و مقاومت، الگو و چراغ راهی برای مسؤولان کشور، هم در زمینه دیپلماسی و هم در عرصه مبارزه و جهاد است.
کد خبر: ۴۵۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۲ - 02May 2021

قدرت دیپلماسی متأثر از قدرت میدان استگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ در روزهای گذشته، انتشار فایل صوتی محرمانه‌ای از وزیر امور خارجه کشورمان، بسیار خبرساز شد و این اتفاق واکنش‌های متعددی را از سوی مردم و مسؤولان به همراه داشت؛ برخی این واقعه را سناریویی از پیش طراحی شده و در راستای انتخابات آتی ریاست جمهوری عنوان کردند و عده‌ای نیز نشت این اطلاعات محرمانه را یادآور موضوع نفوذ دانستند؛ موضوعی که در مجموعه تلویزیونی «گاندو» نیز به آن پرداخته شد؛ اما اشاره به پدیدۀ نفوذ از سوی برخی دولتمردان، مورد انتقاد قرار گرفت و وجود چنین آفتی، انکار شد.

البته هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه نفوذ دشمن و مواردی از قبیل انفجار در مرکز هسته‌ای نطنز، ماجرای ترور شهید فخری‌زاده، انتشار فایل صوتی مذکور و موارد متعددی از این دست، جای تردیدی باقی نمی‌گذارد که بحث نفوذ، جدی است و باید برای مقابله با آن، هوشیار بود.

اینکه کسی بخواهد مانند کبک سرِ خود را در برف فرو ببرد و ماجرای نفوذ را انکار کند، به معنای پاک کردن صورت‌مسأله است و تنها موجب گستاخی بیشتر دشمنان در اجرای توطئه‌هایشان خواهد شد؛ لذا هوشیاری دستگاه‌های امنیتی کشور با پدیده نفوذ و مقابله با این آفت، امری ضروری است.

همچنین باید این نکته را مورد توجه قرار داد که در این برهه حساس که مشکلات متعددی به‌ویژه معضلات اقتصادیِ ناشی از سوء مدیریت و بی‌تدبیری، موجب ایجاد فشار بر گُرده مردم شده است و در ایامی که باید همگان مهیای برگزاری انتخاباتی پرشور باشند، مطرح کردن برخی مسائل از سوی یک مسؤول بلندپایه کشور که وجود دوگانگی در حاکمیت را القا می‌کند، می‌تواند تأثیرات نامطلوبی بر اقتدار و امنیت ملی بگذارد.

اما وجه دیگر این ماجرا، بیان مطالب تأمل‌برانگیزی بود که مجاهدت سیدالشهدای مقاومت، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تأمین امنیت ملی و افزایش اقتدار کشور را نشانه رفته بود! این در حالی است که ملت‌های منطقه و هر ایرانی غیرتمندی، امنیت خود را مرهون تلاش‌های بی‌وقفه و کم‌نظیر شهید سلیمانی می‌دانند و از این نکته آگاهی دارند که قدرت دیپلماسی، متأثر از قدرت میدان است.

در واقع، سیره و مکتب شهید سلیمانی، این مرد میدانِ جهاد و مقاومت، الگو و چراغ راهی برای مسؤولان کشور، هم در زمینه دیپلماسی و هم در عرصه مبارزه و جهاد است؛ لذا امروز تک‌تک مسؤولانی که علاوه بر مصلحت، با مفهوم حکمت، عزت، غیرت و شرافت نیز آشنایی دارند، بایستی ضمن الگوگیری از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در قبال منافع، امنیت، اقتدار و وحدت ملی، حساس بوده و در حفظ آن‌ها کوشا باشند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار