مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

کارگاه‌های توانمندسازی نویسندگان و ویراستاران دفاع مقدس لرستان برگزار می‌شوند

سرهنگ رشیدی گفت: کارگاه‌های توانمندسازی نویسندگان، ویراستاران و خاطره نگاران دفاع مقدس لرستان بعد از ماه مبارک رمضان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شوند.
کد خبر: ۴۵۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱ - 01May 2021

کار گاههای توانمندسازی نویسندگان و ویراستاران دفاع مقدس لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در  جلسه هماهنگی کمیته اسناد و آثار کنگره ملی شش هزار و 300 شهید استان لرستان که در محل دبیر خانه ستاد کنگره بر گزار شد، به موضوع اهمیت گردآوری اسناد و آثار دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت:  اسناد و آثار مرتبط با دفاع مقدس بایستی در راستای محتوای غنی تولیدات فاخر دفاع مقدس توسط پژوهشگران  این حوزه گرد آوری شوند.

وی  به اهمیت  تحقیق و پژوهش اصولی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت اشاره کرد و افزود:  پژوهشگرانی که علاقمند به گردآوری اطلاعات و اسناد، خاطرات و تاریخ شفاهی رزمندگان و هرگونه فعالیت تحقیقی در راستای دفاع مقدس هستند بایستی آموزش‌های مورد نیاز را ببینند.

سرهنگ رشیدی به تشکیل کار گروه علمی- ادبی دفاع مقدس استان لرستان اشاره کرد و گفت: این کار گروه متشکل از چند تن از اساتید فرهیخته و متعهد دانشگاههای استان است که به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تشکیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی نویسندگان،  ویراستاران و خاطره نگاران دفاع مقدس لرستان بعد از ماه مبارک رمضان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی در ادامه به اهمیت محتوا سازی باغ موزه دفاع مقدس لرستان اشاره کرد و  افزود: بایستی گردآوری محتویات کتب  و آثار دفاع مقدس، با دقت و حساسیت خاصی  صورت پذیرد و  و از هر گونه تحریف و اقعیات آن دوران جلوگیری شود.

سرهنگ رشیدی با اشاره به کهولت سن پیشکسوتان دفاع مقدس، بر لزوم سرعت عمل در گردآوری تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس تاکید کرد و اظهار داشت: تسامح و سهل انگاری در ثبت و ضبط خاطرات و تاریخ شفاهی رزمندگان چیزی جزء پشیمانی و خسران در پی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار