مدیرکل حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس بوشهر:

همه دستگاه‌ها برای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پای کار باشند

سرهنگ پاسدار «غریبی» از ارائه پیشنهاد راه‌اندازی رادیو دفاع مقدس خبر داد و گفت: انتظار داریم همه دستگاه‌ها برای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر پای کار باشند.
کد خبر: ۴۵۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹ - 02May 2021

همه دستگاه‌ها برای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پای کار باشندبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، سرهنگ پاسدار «علیرضا غریبی» عصر امروز (یکشنبه) در نشست با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های فراوانی برای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان بوشهر صورت گرفته ولی کارهای زیادی هست که باید انجام دهیم.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی استان بوشهر در دوران دفاع مقدس و ضرورت انتقال این نقش‌آفرینی گفت: در عرصه زمینی، بوشهری‌ها اولین نیروهایی بودند که خود را به خرمشهر رساند، نیروی هوایی بوشهر اولین پاسخ را به دشمن داد و در دریا نیز نیروی دریایی ما نیروی دریایی عراق را منهدم کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با اشاره به عملیات‌های مقابله به مثل در خلیج فارس بیان کرد: علیرغم اینکه خارگ به اندازه تعداد روزهای جنگ بمباران شد ولی صادرات نفت از این جزیره حتی یک روز هم قطع نشد.

وی از ارائه پیشنهاد راه‌اندازی رادیو دفاع مقدس خبر داد و افزود: انتظار داریم همه دستگاه‌ها برای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر پای کار باشند.

غریبی با اشاره به استفاده از ظرفیت گروه‌های هنری برای مستندسازی و ثبت و ضبط حماسه‌های دفاع مقدس افزود: در استان بوشهر باید تلاش کنیم تا شهدای این استان با تولید فیلم‌های فاخر به کل کشور و جهان معرفی شوند.

وی از تأمین زمین مورد نیاز برای راه‌اندازی موزه دفاع مقدس استان بوشهر خبر داد و افزود: باغ موزه دفاع در استان راه‌اندازی می‌شود و تلاش داریم یک مجموعه بزرگ هنری در استان بوشهر بسازیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با بیان اینکه باید سالانه ۶۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس استان بوشهر تولید کنیم گفت: سال گذشته ۳۸ کتاب را آماده چاپ کردیم که ۱۰ کتاب صوتی بود.

وی اضافه کرد: استان بوشهر در دوران دفاع مقدس نقشی بی‌بدیل داشته است و نیاز است که مجموعه اتفاقاتی که در این دوران در استان بوشهر و یا توسط بچه‌های این استان روی داده است به خوبی ثبت و ضبط شده و به جامعه منتقل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار